روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
 
 
ساقی فرخ رخ من جام چو گلنار بده بهر من ار می‌ندهی بهر دل یار بده
ساقی دلدار تویی چاره بیمار تویی شربت شادی و شفا زود به بیماربده
دیوان شمس
 
درد آشنا ترین واژه برای جانبازان است و صبر نزدیکترین قرین همسران آنان و سخن گفتن از درد، درمندانه ترین کارهاست در نزد آنانی که درد را از نزدیک لمس نکرده اند.
خدایا چه می گذارد بر این دردمندانی که جز تو پناهی ندارند و چه می کشند همسر و خانواده جانبازانی که سوختن و آب شدن لحظه لحظه جانبازشان را می بینند.
 
دیروز برای دیدار جانباز سپهری که در بخش سی سی یو بیمارستان ساسان بستری است رفتم. و با دلی متاثر از آن هم درد و با ترنم دعای امن یجب بازگشتم.
 
جانباز سپهری که مدت مدیدی است اعضای بدنش از کار افتاده به دنبال وخیم شدن حالش در بخش سی سی یو بیمارستان ساسان بستری شده است در حالیکه شش او را برای تنفس سوراخ کرده اند و از طریق لوله تغدیه اش می کنند.
بجز پوست و استخوانی از او چیزی باقی نمانده
 
بیائید دست بر دعا بر داریم و شفای عاجل او را از خدای رحمان بخواهیم:
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
 
یا امام زمان بیا و بفریاد رس و درد سربازانت را شفا باش
 
بیا بیا که چو آب حیات درخوردی بیا بیا که شفا و دوای هر دردی
بیا بیا که گلستان ثنات می‌گوید بیا بیا بنما کز کجاش پروردی
بیا بیا که به بیمارخانه بی‌قدمت نمی‌رود ز رخ هیچ خسته‌ای زردی
برآ برآ هله ای آفتاب چون بی‌تو نمی‌رود ز هوا هیچ تلخی و سردی
برآ برآ هله ای مه که حیف بسیارست که دیده‌ها همه گریان و تو در این گردی
بیا بیا که ولی نعمت همه کونی که مخلص دل حیران و مهره نردی
بیا بیا و بیاموز بنده خود را که در امامت و تعلیم و آگهی فردی
 
 
دیوان شمس

مقابله با اهانت به ساحت پیامبر به روش یک جانباز

 
مقابله با اهانت به ساحت پیامبر به روش یک جانباز
 
 
 
 
مثال حضرت مریم(س) توسط جانباز حسین نوری، در مقابل سفارت دانمارک، به تصویر کشیده شد.
یک جانباز دوران انقلاب در مقابل سفارت دانمارک، نقاشی خود از حضرت مریم(س) را کشیده است تا اشتراکات فراوان اسلام با سایر ادیان را به جهانیان نشان دهد
 
 
 
 
 

باحکم دکتر احمدی نژاد مشاور رییس جمهور درامور ایثارگران منصوب شد

 
باحکم دکتر احمدی نژاد مشاور رییس جمهور درامور ایثارگران منصوب شد
 
 
مجتبی رحماندوست "طی حکمی از سوی دکتر "احمدی نژاد"، رییس جمهوری به عنوان مشاور رییس جمهور در امور ایثارگران منصوب شد.
 
به گزارش دوشنبه شب دفتر اموررسانه‌های ریاست جمهوری ، متن کامل حکم رییس جمهوری به این شرح است :
جناب آقای مجتبی رحماندوست
نظر به سوابق وتجربیات ارزنده جنابعالی وباعنایت به ضرورت اهتمام به مسایل ایثارگران ، به موجب این حکم به سمت " مشاور رییس جمهور درامور ایثاگران " منصوب می‌شوید.
 
توفیق شما رادرخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باتحقق اهداف چهارگانه دولت اسلامی ، عدالت گستری ، مهرورزی ، خدمت رسانی وتعالی پیشرفت مادی ومعنوی جامعه از خداوند متعال مسالت دارم .
 
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران
 

حضور فعال جانبازان و معلولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 
حضور فعال جانبازان و معلولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن و یک پیشنهاد
 
همراه با ملت غیور ایران جانبازان و معلولین نیز با شعار <انرژی هسته ای حق مسلم ماست و با تاکید بر اینکه تا آخر همچنان محکم ایستاده ام در رفراندوم و راهپیمایی عظیم مردمی شرکت کردند.
 
البته بودند عزیزان معلول و جانبازی که با همه اشتیاقشان بدلیل مشکلات جسمی و حرکتی نتوانستند در این صحنه حضور یابند.
چه خوب است مسئولین محترم مسئول برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و همچنین مسئولین محترم راهنمایی و رانندگی برای حضور این قشر معظم امکاناتی و تسهیلاتی را در نظر گیرند .
از آن جمله اینکه:
مسئولین محترم فضا و مکانی را در نزدیکی محل برگزاری مراسم برای پارگنیگ وسایل نقلیه حامل جانبازان و معلولین در نظر بگیرند تا آنان با پارک در این محل بسهولت در مراسم حضور یابند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

۲۲ بهمن مبارک باد

 

۲۲ بهمن سالروز پیروزی ملت ایران مبارک باد.

سالگرد انقلاب با ایستادگی در برابر تمامیت استکبار برای احقاق حق خود آغاز می کنیم.

مسایقه مقاله نوبسی


جمعیت زنان آیه های ایثار و تلاش برگزار می کند:

مسابقه مقاله نویسی دل نوشته ای به شهید گمنام



جمعیت زنان آیه های ایثار و تلاش بمناسبت دهه فجر مسابقه مقاله نویسی تحت عنوان دل نوشته ای به شهید گمنام برگزار کرده است
افراد علاقه مند شرکت در این مسابقه می توانند حداکثر تا تاریخ 30-11-84 نوشته های خود را به آدرس:

فلکه دوم تهرانپارس - خیابان جشنواره - خیابان زهدی(امین) - میدان والفجر- سرای اندیشه - جمعیت زنان آیه های ایثار و تلاش شرق تهران ارسال دارند.

شماره تماس 77965052 داخلی ۱۹


نامه جانبازان و خانواده های شهدای شهرک شاهد به رییس شورای عالی ا

 
نامه جانبازان و خانواده های شهدای شهرک شاهد به رییس شورای عالی امنیت ملی
 
ساکنان شهرک شاهد شرق تهران در نامه ای به رییس شورای عالی امنیت ملی، حمایت خود را از سیاست های دولت و مجلس در خصوص مسائل هسته ای کشور اعلام و خواستار اقدام این دبیرخانه با رسانه هایی که در این میان نقش ستون پنجم را ایفا می کنند، شدند.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، در نامه شهرک شاهد خطاب به دکتر محمود احمدی نژاد آمده است: اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین (ع) را با دست های خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند، مطمئن باشید قدرت های شرق و غرب همان مظاهر بی محتوای دنیای مادی اند که در برابر خلود و جاودانگی دنیای ارزش های معنوی قابل ذکر نمی باشند.

رییس محترم شورای عالی امنیت ملی
با سلام و احترام ؛
در تقابل  و رویارویی دیپلماتیک ایران اسلامی و جبهه کفر دردفاع از حق مشروع برخورداری از فناوری هسته ای که اینک آثار آن در جنگ روانی و سیاسی دشمن مشهود است و ملت رشید ایران و فرزندان سلحشور و ایثارگر آن ناله های مایوسانه و تهدیدات پوچ دشمنان را به پشیزی نمی گیرند، متاسفانه برخی روزنامه های بی هویت و مرعوب به کمک دشمن   شتافته و تلاش می کنند با تمام وجود خود را در اختیار آمریکا و اسراییل و متحدان غربی آنها قرار دهند و نقش ستون پنجم و بلندگوی تبلیغاتی دشمن را ایفا نمایند.

این روزها بر صفحات برخی روزنامه های این طیف های شکست خورده و  مطرود ملت ، عناوینی خود نمایی می کند که نه تنها بویی از شرف ،  وجدان، غیرت و تعصب ملی نبرده، بلکه در صدد القا یاس و تردید برآمده اند. در قاموس این رسانه های مزدور ، ملت و آرمانهای دینی و عزت و اقتدار ملی جایگاهی نداشته و جز ارسال پیام ذلت و نوکری و سرسپردگی به دشمنان قسم خورده ملت ارمغانی وجود ندارد.

اگر چه اتخاذ این شیوه ذلت بار رسانه ای و قرار گرفتن در آغوش جهانخواران غدار ، همواره مورد نفرت و انزجار مردم بوده و در عزم و اراده ملتی رشیدی که برای استیفای حقوق حقه خود قیام کرده است کوچکترین خللی وارد نمی کند، اما وجود این علف های هرزه و ورق پاره های بی وطن، ستیزه گری و دهن کجی آشکار به آرمانهای ملتی است که در تاریخ انقلاب، هرگز در برابر دشمن کرنش نداشته است.

علیهذا ما جانبازان و خانواده های شهدای شهرک شاهد به عنوان یادگار حماسه شرافت و ایثار و شاهدان همیشه بیدار بر میراث امام خمینی (ره) و شهدای سرافراز انقلاب ، حمایت قاطع خود را از سیاست های مدبرانه مجلس و دولت اسلامی در دست رد نهادن بر سینه باج خواهان بین المللی اعلام نموده و مصرانه تقاضا داریم تا آن مقام محترم در زدودن این لکه های ننگ از چهره رسانه های کشوربه طرق مقتضی اقدام نموده و اجازه ندهند عزت و غرور ملی مردم سلحشور ایران بازیچه دستان مشتی خود فروخته و مرعوب دشمن گردد

تقارن دهه فجر با محرم

تقارن دهه فجر با محرم
 
طلوع فجر انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برآمده از دشت خونین کربلا بود
این نقارن را به فال نیک می گیریم و می گوییم
ملت ایران ملت آزاده ای است
هیهات از آنکه زیر با ستم و ظلم برود.
 

گزارشی از جانباز کاخ نشین !!!!!

 

گزارشی از جانباز کاخ نشین !!!!!

خبرگزاری مهر گزارش تصویری تهیه کرده از وضعیت زندگی یک جانباز توصیه می کنیم شما ببنید

از کاخ من تا کاخ گردون تفاوت از ..............

 

خبرگزاری مهر: گزارش تصویری کاخ نشین

اگر جایی را که تا همین چند هفته پیش، در آن سکونت داشت می‌دیدی، امروز به او می‌گفتی کاخ نشین! خودش از اینکه توانسته با هزار مصیبت این کاخ را اجاره کند، راضی است. او حتی نمی‌تواند به «طرح جامع خدمت رسانی به ایثارگران» - که این روزها حسابی در بوق و کرنا شده - امید داشته باشد. چون یک جانباز 20 درصد است. سهم او حتی از هوایی که من و تو تنفس می‌کنیم ، ناچیز است. با یک سوم ریه قطعا نمی‌شود هوای زیادی تنفس کرد

 

 

ادامه گزارش:

- خبرگزاری مهر: گزارش تصویری کاخ نشین(۱)

- خبرگزاری مهر: گزارش تصویری کاخ نشین(۲)

- خبرگزاری مهر: گزارش تصویری کاخ نشین(۳)

 

« آنها هم فوتبال را دوست دارند؟»

 

« آنها هم فوتبال را دوست دارند؟»

 

 

« من » فوتبال را دوست دارم. « تو» فوتبال را دوست داری. « ما » فوتبال را دوست داریم.

حال سئوال این است

 آیا « آنها »هم فوتبال را دوست دارند؟

 

مدتی است که زمزمه حذف ایران از مسابقات جام جهانی فوتبال 2006 آلمان لقلقه  زبان بعضی سیاستمداران و دولتمردان غربی شده است و موجب نگرانی بعضی دوستداران ورزش در ایران گردیده است

 

مدتی است که زمزمه حذف ایران از مسابقات جام جهانی فوتبال 2006 آلمان لقلقه  زبان بعضی سیاستمداران و دولتمردان غربی شده است و موجب نگرانی بعضی دوستداران ورزش در ایران گردیده است.

 

اگر چه بازی هسته‌ای و بازی فوتبال صرف کلمه و لغت «بازی» وجوه اشتراک می یابند اما در دنیای واقعی و سخت و بعضا" خشن سیاست هیچ سنخیتی میان این دو وجود ندارد. در این سخن به پوشالی بودن و در نهایت احمقانه بودن ایده حذف ایران از جام جهانی و موانع و هزینه‌های آن می پردازیم و باقی را به قضاوت خوانندگان عزیز می سپاریم.

 

فرض کنیم امروز تصمیم گرفتند و ایران را از جام جهانی حذف کردند. آیا تصور می کنید قلب « بکن باوئر» تحمل و طاقت فشار این تصمیم را خواهد داشت. در حالی که چند روز پیش چند کارشناس آلمانی از ناامنی ورزشگاه‌ها در هنگام برگزاری بازی‌های جام جهانی گزارش داده اند این تصمیم « بکن باوئر» راهی بیمارستان خواهد کرد.

کافی است کمی به اطراف نگاهی بیندازیم. آن گاه متوجه می شویم « آنجلا مرکل » صدراعظم آلمان هم از این تصمیم هراسان خواهد شد. زیرا دولت جوان و نوپای او که دارای تزلزل پارلمانی نیز هست دولت مستعجلی بیش نخواهد بود.

 

اگر کمی بیشتر دقت کنیم به آدمی به نام « استیون اسپیلبرگ » برمی خوریم که از مدت‌ها پیش دست به کارساخت فیلمی به نام «مونیخ» شده است که از قضا موجب اعتراض هالیوودی‌ها نیز شده است. آقای «اسپیلبرگ» که هوش تجاری خوبی دارد اینجا وارد دنیای سیاست نیز شده و قصد دارد از ساخت فیلمی درباره المپیک مونیخ و حمله کماندوها به آن و کشتار عده‌ای در آن وسط فیلمی را رهسپار دنیای سینما کند و پول هنگفتی به جیب بزند. حال چه تضمینی وجود دارد که اگر در این وانفسا ایده بازسازی فیلم مونیخ به ذهن آقای «اسپیلبرگ» بزند طراحی مونیخی دیگر به ذهن کماندویی دیگر خطور نکند؟ چه کسی تضمین می دهد؟ قطعا" بزرگترین سرویس‌های امنیتی و حتی کمپانی‌های بیمه دنیا هم چنین تضمینی نمی دهند. فرض می کنیم چنین ضمانتی بدهند. فکر می کنید آیا «بکن باوئر» که خود و تمام سازمان اجرایی و حتی بازیکنان و مربیان و حتی تماشاگران بازی‌ها را بیمه کرده است بتواند پیشنهاد متمم قرارداد جدید بیمه به منظور جبران افزایش هزینه‌های امنیتی بازی‌ها را بپذیرد.

 

پیش از این هرچه از پیوند ورزش و سیاست دیده بودیم صرفا" در وادی دیپلماسی دوستانه بوده است. اما بحث حذف ، تحریم خصمانه را نیز به وادی سیاست و ورزش وارد می کند و علاوه بر بدعت نامیمون، این ساحت را نیز آلوده می کند. در این صورت تحریم ورزشی اقدامی رسمی سیاسی است و دیگر جنبه دوستانه و سمبلیک نخواهد داشت. اگر کمی به حافظه تاریخی مان فشار بیاوریم به یاد می آوریم که در گذشته نه چندان دور غرب مقهور از توان و قدرت امنیتی و نظامی دست به راحت ترین سلاح برد و بدون آینده نگری به ترور و گسترش آن در گوشه و کنار دنیا دامن زد. اما در نهایت این امر وارونه شد و دامن خود او را نیز گرفت تا جایی که گلوله برفی را که به سمت کوه انداخته بود مانند بهمن در یازده سپتامبر بر سر  خودش آوار شد.

 

استفاده ابزاری از ورزش برای صلح شاید در دیپلماسی پینگ پنگی مناسب باشد اما در تحریم ورزشی فاجعه آمیز خواهد بود.

بار عظیمی از اقتصاد غرب را اقتصاد ورزش به دوش می کشد. اقتصاد ورزشی ستون فقرات ورزش حرفه‌ای در غرب است. همانگونه که مفاهیم سرمایه گذاری ، هزینه، ارزش افزوده و بازدهی در دیگر اقتصادها اهمیت دارد در اقتصاد ورزشی ارزشی مضاعف می یابد

 

استفاده ابزاری از ورزش برای صلح شاید در دیپلماسی پینگ پنگی مناسب باشد اما در تحریم ورزشی فاجعه آمیز خواهد بود.

بار عظیمی از اقتصاد غرب را اقتصاد ورزش به دوش می کشد. اقتصاد ورزشی ستون فقرات ورزش حرفه‌ای در غرب است. همانگونه که مفاهیم سرمایه گذاری ، هزینه، ارزش افزوده و بازدهی در دیگر اقتصادها اهمیت دارد در اقتصاد ورزشی ارزشی مضاعف می یابد. حیات ورزش حرفه‌ای خصوصا" در غرب وابسته به امنیت سرمایه گذاری و تزریق پول و بازگشت سرمایه است. اگر از تمام رشته‌های ورزشی همین فوتبال را مثال بزنیم ببینید با چه وضعیتی روبرو خواهیم شد.

 

هزینه امنیتی برگزاری لیگ‌های کالچیو ، بوندس لیگا، لیگ برتر انگلستان و لیگ اسپانیا بخش قابل قبولی از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص می دهد. حال اگر خصومت را با ورزش پیوند بزنیم هزینه تامین امنیت این لیگ‌ها سر به آسمان خواهد زد و تمام این لیگ‌ها را زمین گیر خواهد کرد. تصور کنید سایه تهدید به ورزش هم کشیده شود آیا « دیوید بکهام »حاضر خواهد شد در «سانتیاگو برنابئو» توپ بزند. آیا «زیدان» یا «رونالدو» زودتر از موعد خود را بازنشسته نخواهند کرد.

 

اصلا" هیچ تماشاگری حاضر می شود به استادیوم‌ها بیاید. هرگز نیاز نیست انفجار یا حمله‌ای واقعی صورت بگیرد. کافی است قبل از برگزاری دیدار افتتاحیه جام جهانی یا فینال یا هر بازی

اروپایی و امریکایی تلفنی تهدیدآمیز یا کدی نامربوط ارسال شود تا برنامه بازی‌ها به هم بخورد. کدام آدم عاقلی دست به چنین ریسکی خواهد زد و رای به برگزاری بازی خواهد داد؟

شاید ورود به این بازی دست غرب باشد اما قطعا" خروج از آن دیگر در اختیار او نخواهد بود.

ای کاش موضوع به همین جا ختم می شد. ورود به این عرصه مانند انداختن اولین مهره یک دومینوی نامحدود است. دومینویی که هیچ کس از پایان آن خبر ندارد.

 

اولین مهره که افتاد دنیای تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای دچار مرگ زودرس خواهد شد. سهام اینگونه شرکت‌ها به شدت افت می کند و هر سقوط سقوط دیگری در بورس را به دنبال خواهد داشت. تولیدات ابزار و تجهیزات ورزشی راکد خواهد شد و موج بیکاران و رکود اقتصادی ادامه چنین اقدامی خواهد بود. این در حالی است که در این سخن ما صرفا" فوتبال را آن هم در لیگ‌های معروف و اصطلاحا" A مثال زده ایم و از لیگ‌های دسته دو یا سه و کل رشته‌های دیگر ورزشی عبور کرده ایم. حال باید پرسید آیا غرب یا اروپا و امریکا قصد خودکشی دارند؟ چنین تصویری هم بعید است. پس بهترین راه احترام به اصل و فرمول هزینه و فایده است.

تصور کنید پای تلویزیون نشسته اید و یا رنج و هزینه سفر به ورزشگاه را به جان خریده اید تا دیدار افتتاحیه یا اختتامیه یا هر رقابت مهم ورزشی دیگری را تماشا کنید که ناگهان گوینده ورزشگاه یا تلویزیون از لغو بازی به دلیل تهدیدات امنیتی سخن بگوید. حال و هوای برگزارکنندگان و شرکت‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای و تبلیغاتی و فدراسیون ‌های مربوطه یک طرف و حال و هوای تماشاگران و افکار عمومی طرف دیگر. در این صورت پاسخ طراحان تحریم ورزشی به گسترش دامنه این‌گونه ناهنجاری‌ها در دنیای ورزش چه خواهد بود؟

 

بهتر است به جای آن که «خوزه مورینیو»  ناز «جان تری» یا «فرانک لمپارد» و حتی «اسیین» و «دروگبا» را برای حضور در ورزشگاه بکشد یا «الکس فرگوسن» و «فلورنتینو پرز» دست به دامان «پل اسکولز» و «روی کین» و «ریوالدو» و دیگر بازیکنان بازنشسته شوند ، «رومن آبرامویچ» و «گلیزر» پا وسط بگذارند و از بلایی که بر سرشان نازل خواهد شد پیشگیری کنند.

 

در واقع خیلی بهتر است که قیصر از «‌جک استراو» و «تونی بلر» و همچنین «خاویر سولانا» و دیگر سیاستمداران غربی بخواهد که کمی واقع بین باشند و بیشتر فوتبال تماشا کنند و افاضات نفرمایند.  شاید در این صورت بتوان گفت ما فوتبال را دوست داریم ، آنها هم فوتبال را دوست دارند

 

لینک های مرتبط:

آخرین نتیجه نظرسنجی CNN درباره ی تیم ملی ایران
اعتراض نماینده مجلس به نظرسنجى CNN براى حذف تیم فوتبال