روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

کشف تازه دانشمندان و نویدی تازه برای قطع نخاعی‌ها

 

با اتصال سلول‌های عصبی در مغز با ماهیچه‌های میمون‌ها از طریق یک مدار، حرکت دوباره یک بازوی فلج میمون‌ها را ممکن کردند و میمون‌ها توانستند از راه این ارتباطات، دستان خود را بار دیگر حرکت دهند. 

 

ادامه خبر... 

شعری در وصف مقام معظم رهبری

شعری از دکتر غلامعلی حداد عادل در وصف مقام معظم رهبری 

 

ای نگاه روشنت فانوس دریای همه 



ای دو چشمانت چراغ شام یلدای همه
آفتاب صورتت خورشید فردای همه

ای دل دریایی‌ات کشتی نشینان را امید
وی نگاه روشنت فانوس دریای همه

ای بیان دلنشینت بارش باران نور
وی کلام آتشینت آتش نای همه

خنده‌های گاه‌گاهت خنده خورشید صبح
شعله لرزان آهت شمع شبهای همه

قامتت نخل بلند گلشن آزادگی
سرو سرسبزی سزاوار تماشای همه

گر کسی از من نشانی از تو جوید،گویمش
خانه‌ای در کوچه باغ دل، پذیرای همه

لاله زار عشق یکدم بی گل رویت مباد
ای گل رویت بهار عالم آرای همه 

 

برگرفته از سایت پارسینه 

گفتگو با پرچمدار کاروان ورزشی ایران در پاراالمپیک چین

 گفتگوی ایسنا با برادر جانباز میرزایی  

 

دارنده مدال طلای پارا المپیک چین 

 

 

محمدرضا میرزایی از جانبازان دوران دفاع مقدس استان فارس است که در سال 1365 در عملیات کربلای 5 و در منطقه شلمچه پشت دریاچه ماهی بر اثر اصابت ترکش دشمن قطع نخاع شد و به خیل جانبازان سرافراز پیوست. او بعد از مجروحیت نیز دست از تلاش بر نداشت و تا کنون در عرصه‌های مختلف ورزشی افتخارافرینی‌های زیادی داشته است که کسب چهار مدال طلا که آخرین آنها در پاراالمپیک پکن بود نشان از روحیه بالای این جانباز ورزشکار دارد. تنها خواسته میرزایی دیدار حضوری با رییس جمهور برای بیان مشکلات محل زندگی خود و همشهریانش است

ادامه مطلب ...

نمونه دیگر از تضییع حقوق جانبازان

 هدیه  «هما» به جانبازان!

 بگزارش سایت عبرت:

در اقدامی عجیب و بی سابقه هواپیمایی جمهوری اسلامی "هما" بلیط جانبازان عازم خارج از کشوررا نزدیک به دو برابر و با قیمتی متفاوت از توریستهای ایرانی شیک پوش محاسبه می کند،بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت موضوع تخفیف بهای بلیط به جانبازان بصورت قانون در آمده و این عزیزان میتوانند با استفاده از کارت خود از این امتیاز بهره بگیرند و جالب آنکه دولت بابت چنین مواردی به هواپیمایی های ایرانی سوپسید پرداخت می نماید  

 

یادداشت های خوانندگان این خبر در سایت تابناک نیز جالب است بخوانید: 

 

نظرات کاربران:
آقا سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست. این بندگان خدا در راه خدا رفتند و همه سختی ها را به جان خریدند و اجرشان فقط با خود اوست ولی افسوس و صد افسوس والله ما هیچ کاری برای اینها نکردیم فقط اسمش سهمیه و کارت جانبازی و .... هستش ولی در عمل هیچ. مردم ما هم متأسفانه فکر میکنن الان اینا دارن تو رفاه و آسایش زندگی می کنن اما............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام این قانون در مورد معلولان عادی هم وجود دارد اما مسولان به هر طریقی که بتوانند از مزایای مربوط که با توجه به استضعاف شدید مالی اغلب معلولان بندرت شامل ایشان می شود، جلوگیری می کنند. برای سفرهای خارجی هم مطلقا تخفیفی نمی دهند. جانبازان نور چشم ملت ایرانند اما خواهش می کنم به حقوق به تاراج رفته معلولان عادی هم عنایت کنید و مخصوصا به نیابت از این قشر بی پناه و بی پارتی! مسوولان را بازخواست کنید و به صرف خبر زدن بسنده نکنید. یا علی
دقیقا همین طور است، ایران ایر که دولتی می باشد فقط برای پروازهای داخلی این تخفیف را به جانبازان می دهد و البته آن هم نه 50 درصد بلکه 35 درصد تخفیف محاسبه می کنند، یعنی 65 درصد مبلغ بلیط را دریافت می کنند، ضمنا در گذشته بهانه ای که جهت پروازهای خارجی می آوردند این بود که ما تمام پروازهای خارجی مان با 40 درصد تخفیف محاسبه می شود و از آن تخفیف 50 درصدی شما می ماند 10 درصد و با این بهانه فقط 10 درصد تخفیف می دادند که البته جدیدا به این صورت شده که این برادر عزیز جانبازمان فرمودند، البته مستحضر باشید که بلیط قطار هم متاسفانه نیم بها محاسبه نشده و فقط 35 درصد تخفیف ارائه می گردد، واقعا کسی نیست که پیگیری کرده و نظارت کاملی بر اجرای قانون نماید .... افسوس، ای کاش به کشورهایی که درگیر جنگ جهانی دوم بودند سری بزنیم تا ببینیم با کسانی که یک روز در جنگ شرکت داشته اند چه رفتاری می شود و چه امکاناتی به آنها تعلق می گیرد!!!
وای بر ما!!!!!
مگر این عزیزان جز فداکاری و ایثار کار دیگری انجام دادند که دارین اینجوری جوابشونو میدیم!!!! چرا باید کاری کنیم به جای افتخار به عنوان جانبازی از آن دوری کنند؟ مگر پول ارزش کاری که این عزیزان در حق همه ما کردند ارزشی دارد؟
از حدود ده ماه پیش لیست انتظار را حذف کرده و حتی جانبازان 50 درصد به بالا را که برای درمان مجبور به رفتن به شهرهای بزرگ میباشند را حذف کرده واگر جانبازی در فرودگاه بدون بلیط باشد با بی توجهی کامل روبرو شده و با ان وضعیت جسمی باید با اتوبوس سفر کند این در حالی است که بعضا هواپیماها با صندلی خالی پرواز میکنند .
بنده نیز یک جانباز هستم و این مطلب را که خواندم فقط به این فکر افتادم که ای کاش ما هم شهید می شدیم و این روزها را نمی دیدیم.
هر بار که جانبازی یا آزاده ای را می بینم آنقدر شرمنده اش می شوم که آرزو می کنم ای کاش قدرتی داشتم تا از خجالت این عزیزان در آیم
عزیز جان غم مخور همه ما به گونه ای سینه سوخته ایم
خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
در تائید صحبت این عزیز قبلا در فرودگاه مهر آباد لیست انتظار وجود داشت و الحق بعضی کارکنان هما ارزشی برای جانبازان قائل بودند ودر صورت وجود جا اول برای جانبازان مخصوصا با در صد های بیشتر بلیط صادر میکردند ولی از زمانی که پروازهای هما به ترمینال 2 منتقل شده است لیست انتظار را حذف کرده اند .باور کنید در اوج تابستان مراجعه کردم گفتند جا داریم ولی اجازه فروش در لیست انتضار نداریم و خدا شاهد است در شرایطی که چندین پیچ وپلاک در قسمت لگن دارم و با دو عصا و ساک مجبور شدم روی بوفه اتوبوس نشسته و تا اصفهان درد کشیدم . و این در شرایطی است که حاضر بودم نیمه بها که هیچ تا دو برابر بهای بلیط را هم پرداخت نمایم.
سلام . من یک معلول جسمی حرکتی هستم .این قانون شامل حال معلولین نیز است ولی واقعا کی به این قوانین اهمییت می دهد.کی اصلا آدم بیماری مثل ما را شهروند حساب می کند که شرکت پر طمطراق هما حساب کند. تو رو خدا یکی به این مسئولین بگوید می شود قانون تعریف و تصویب نکنید .چه اینکه وجود و عدم وجود قانون های حمایتی از معلولین و جانبازان پس از این همه وقت درست از اردی بهشت 82 دردی از ما بدبخت ها دوا نکرده و فقط موقع ارائه این کارت مضحکه شدیم و شأن ما هم سر گذرهزار کیلویک قرون .
ادامه مطلب ...

غربت قریب جانبازان

ضرب و شتم برادر جانباز کرمانشاهی و توهین به جانبازان مورد نادر و منحصر به فردی نیست بسیار اتفاق افتاده است که در گوشه کنار این کشور جانبازی مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می‌گیرد. 

باکی نیست  

چرا به قول دوست جانبازم شاعر توانا بهروز ساقی 

 

در سینه فراخ درختان این دیار 

بگذار بذر زخم بکارند تیشه‌ها 

 

اما درد از رفتار و کنش صاحب منصبانی است که با رفتارها و سیاست های خود زمینه‌های پیدایش رفتار اهانت آمیز به جانبازان را فراهم آورده‌اند. 

 

درد از آنجایی است که ارباب رسانه در کشوری که جانبازان تا پای جان برای آن جانفشانی کرده‌اند اخبار مربوط به حوزه جانبازی را سانسور کرده‌اند و تنها به خبرهایی از نوع به به و چه چه اکتفا می‌کنند. 

 

ما  غم خویش در سینه نهان می داریم تا در تنهایی خود به حضرت دوست شکایت بریم و در بیرون به سخن خواجه شیراز عمل می کنیم که فرمود 

 

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم 

که در طریقت ما کافریست رنجیدن 

 

و هم نوا با بهروز ساقی می خوانیم: 

 

چین گرفته چهره مرد از الم 

موج بر سیمای دریا مانده است 

 

روبهان اینک سعایت می‌کنند 

شیر زخمی را که تنها مانده است 

 

یادگار سال‌های عاشقی 

این زبان ناشکیبا مانده است 

 

گرچه یاران با شهادت رفته‌اند 

شیوه جانبازی اما مانده است 

 

(برگرفته از کتاب گلستان آتش)

نتایج مثبت اقدام انقلابی کیهان در دادخواهی جانبازان

 

 در پی ضرب و شتم وحشیانه جانباز قطع نخاعی توسط مامورین شهرداری کرمانشاه و درخواست و دادخواهی از رسانه‌های گروهی و سایت های خبری برای درج این خبر متاسفانه رسانه ملی خبرگزاری ها و سایت های خبری با بی تفاوتی از کنار آن گذشتند. 

تنها روزنامه کیهان بود که به دادخواهی مظلومانه آنها پاسخ داد و این خبر را درج کرد. 

پس از درج خبر مسئولین محترم کرمانشاهی که بعد از گذشت چند روز از این حادثه با بی‌اعتنایی

از کنار این موضوع رد می‌شدند و به فریادهای مظلومانه برادر جانباز آسیب دیده توجهی نمی‌کردند به دست پا افتاده و طبق معمول به رسم کی بود کی من نبودم تقصیر را گردن دیگران انداختند 

 

اینهم نتایج یک اقدام انقلابی : 

  در پی گزارش کیهان از ضرب و شتم یک جانباز صورت گرفت اخراج 10 نفر از پرسنل خاطی شهرداری کرمانشاه 

 

در پی درج خبری در تاریخ هفتم مهرماه در روزنامه کیهان مبنی بر ضرب و شتم جانباز قطع نخاع کرمانشاه توسط مأمورین اجرائیات که بازتاب گوناگونی در کل کشور داشت، 10 نفر از مأموران اجرائیات کرمانشاه از کار اخراج شدند.
«نعمت الله زرانگر» جانباز 70 درصد کرمانشاه درگفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: ما از نشریه وزین کیهان که یک رسانه ارزشی و مدافع حقوق ملت است تشکر می کنیم که با درج به موقع خبر ضرب و شتم جانباز کرمانشاهی توسط مأموران اجرائیات، حقوق از دست رفته نه تنها یک جانباز بلکه تمامی جانبازان استان را که به نوعی حقوقشان تضییع شده است را احیا کرد.
زرانگر اظهار داشت: البته ما با این ناملایمات در استان کرمانشاه مأنوس شده ایم و تنها این مشکل به اداره اجرائیات بازنمی گردد، زیرا جانبازان و ایثارگران کرمانشاهی به کرات شاهد بی حرمتی و عدم توجه مسئولان اجرایی هستند.
وی افزود: وقتی مدیران دستگاه های اجرایی شرایط مصدومیت جانبازان را درک نمی کنند و یک جانباز مجبور است در روز چندین بار به یک مدیر مراجعه کند تا شاید آن مدیر کار او را انجام دهد یا نه، چه انتظاری از چند مأمور اجرائیات دارید که کرامت جانباز را حفظ کند؟ وی که به نمایندگی از سوی جانبازان قطع نخاع کرمانشاهی سخن می گفت به خبرنگار کیهان اظهار داشت: طی ده روز گذشته که این واقعه تلخ نه تنها به مقام یک جانباز 70 درصدی که به یک انسان کرمانشاهی رخ داد حتی استاندار کرمانشاه یک عیادت ساده هم از این جانباز نداشت و با وی همدردی نکرد و انتظار ما از مهندس غفوری بیش از اینها بود.
وی افزود: وقتی چندین مأمور اجرائیات به خود اجازه می دهند جانباز 70 درصدی قطع نخاع را از خودرویش بیرون آورند و او را با زخم بستری که دارد جلوی چشمان ده ها نفر روی زمین می کشند و با مشت و لگد بر سر و صورت آن می کوبند و از الفاظی چون «اسرائیلی» و «بعثی» استفاده و نسبت به جانباز قطع نخاعی هتک حرمت می کنند، آیا استاندار کرمانشاه نباید از خود واکنشی نشان دهد؟!
زرانگر در ادامه تصریح کرد: مگر ما از مسئولان استان چه خواسته نامشروعی داریم که با ما چنین برخوردی دارند.
وی افزود: اگر مدیریت در استان خوب و قاطع اعمال شود نه آن مدیر به خود اجازه می دهد که به یک ایثارگر فخر بفروشد و نه یک مأمور اجرائیات به خود اجازه می دهد که به مقام شامخ یک جانباز قطع نخاع توهین و هتک حرمت کند. زرانگر در خاتمه گفت: درحال حاضر وضع جسمی سید درویش حسینی، جانباز قطع نخاعی خوب است و ایشان به دعوت مسئولین بنیاد جانبازان عازم تهران شده است.
در عین حال حمیدرضا صارمی شهردار کرمانشاه در گفت گویی با خبرنگار کیهان ضمن تأیید خبر اخراج مأموران اجرائیات، از خبرنگار کیهان گله مند شد که چرا خبر مزبور را ارسال کرده است.
صارمی شهردار کرمانشاه مدعی شد چاپ خبر شتاب زده بود و می بایست قبل از درج با وی هماهنگی می شده است! شهردار کرمانشاه درحالی چاپ این خبر را شتابزده قلمداد کرده است که از زمان وقوع ضرب و شتم به جانباز کرمانشاهی یک هفته می گذشت! از شهردار کرمانشاه انتظار می رود به جای توجیه موضوع و پاک کردن صورت مسئله، نظارت بیشتری به امور محوله خود داشته باشد.

ضرب و شتم جانباز هدیه شهرداری کرمانشاه بمناسبت هفته دفاع مقدس

ضرب و شتم جانباز قطع نخاعی -  هدیه شهرداری کرمانشاه بمناسبت هفته دفاع مقدس 


کرمانشاه- خبرنگار کیهان:
در پی مجروح شدن جانباز 70 درصد کرمانشاهی توسط مأمورین اجرائیات جمع کثیری از جانبازان قطع نخاع در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
سید درویش حسینی جانباز پاسدار 70 درصدی در گفت وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: در روز بیست و یکم ماه رمضان از شهرک تعاون کرمانشاه عبور می کردم که ناگهان متوجه شدم جمعیت زیادی در خیابان اصلی راه را مسدود کردند.
وی گفت: به محض نزدیک شدن مشاهده کردم که مأموران اجرائیات یک دست فروش را مورد ضرب و شتم قرار داده و قصد دارند با زور او را با خود ببرند، بنابراین با دیدن این صحنه به آنها اعتراض کرده و گفتم شایسته نیست در روز شهادت چنین برخوردی با یک شهروند داشته باشید، که در این میان یکی از مأموران با شنیدن صدای من، به همکارش گفت که مرا هم بگیرند و چند نفر از مأموران اجرائیات به خودروام هجوم آورده و هر چه به آنها گفتم که جانباز قطع نخاع هستم هیچ کس به گفته هایم توجهی نکرد.
حسینی در ادامه گفت: مأموران بدون توجه به حرف هایم، مرا به زور از خودرو بیرون کشیده و با ضرب و شتم به داخل مینی بوس اجرائیات بردند و در وسط مینی بوس با مشت و لگد بر سر و صورتم کوبیدند که در این میان کارت شناسایی خود را بیرون آورده و گفتم که جانباز هستم و با فحاشی و توهین به من می گفتند که جانباز هستی که هستی.
حسینی گفت: با توجه به اینکه خودروام روشن بود مأمورین آن را وسط خیابان رها کردند و مرا به اداره اجرائیات برده و در اتاقی حبس کردند، و بدون توجه به خواسته ام هیچ کس به کمک نیامد و چندین ساعت مرا با چهره ای خون آلود و مجروح رها کردند و پس از اینکه یکی از مسئولان اداره اجرائیات از من امضا گرفت و از حبس خارج شدم. این در حالی بود که حتی اجازه خواندن آنچه را که امضا کردم هم به من ندادند.
این جانباز 70 درصدی کرمانشاهی در ادامه گفت: پس از رهایی از دست مأموران اجرائیات، موضوع را با بنیاد جانبازان مطرح کردم و آنها گفتند که شکایت کرده و به پزشکی قانونی مراجعه کنم و الان هم چند روزی از ماجرا می گذرد و هنوز نتیجه ای نگرفتم تا اینکه برای احقاق حقم به اتفاق تنی چند از جانبازان در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردیم و تا این لحظه هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.
وی گفت: اگر مسئولان استان حقوق تضییع شده مرا گرفتند که هیچ، در غیر این صورت به اتفاق جانبازان کرمانشاه و با امضا طوماری به دفتر مقام معظم انقلاب خواهیم رفت و از وضعیت نابسامان استان کرمانشاه شکایت خواهیم کرد


پی نوشت:

واقعا باید به شهردار محترم کرمانشاه دست مریزاد گفت از چنین هدیه ای به جامعه جانبازی آنهم در هفته دفاع مقدس

شنیدیم شهردار خواستار این شده که این اقدام به پای شهرداری نوشته نشود و طبق معمول مقصر عناصر خود سر معرفی شوند

و از سوی دیگر مسئولین اجرائیات شهرداری همچنان بر این ضرب و شتم جانباز و توهین به همه جانبازان افتخار و تاکید می کنند

هفته دفاع مقدس گرامی باد

کربلای جبهه‌ها یادش بخیر 

 

   

 

یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتم/ در میان لاله و گل آشیانی داشتم

گرد آن شمع طرب می سوختم پروانه وار/ پای آن سرو روان اشک روانی داشتم

آتشم بر جان ولی از شکوه لب خاموش بود/ عشق را از اشک حسرت ترجمانی داشتم

چون سرشک از شوق بودم خاکبوس در گهی/ چون غبار از شکر سر بر آستانی داشتم

در خزان با سرو و نسرینم بهاری تازه بود/ در زمین با ماه و پروین آسمانی داشتم

 

(رهی)

 

 

 علیرضا قزوه: 

 

گلواژه لبیک به لب ها حک بود
از وسعت گام ها زمین در شک بود
ای کاش در آن صبح ظفر می دیدی
خورشید به مشت عاشقان، کوچک بود