روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

برباد رفتن حرمت ایثار گران

          برباد رفتن حرمت ایثار گران با تسری امتیازوسلب امتیاز 


تسری مصوبه معافیت واردات خودرو به جانبازان زیر  ۷۰٪  در اواخر سال 87 و لغوآن در۲۰/۲/۸۸  به بهانه اینکه بنیاد شهید وامور ایثارگران در خواست لغو تسری را نموده ، و صدور اصلاحیه لغو تسری پس از چند روز، به اینکه لغو ، به درخواست  بنیاد شهید و امور ایثارگران نبوده است ، ضمن آنکه نشان دهنده نوعی عدم ثبات در مصوبات دولت محترم است و موجبات بی اعتباری مصوبات را فراهم می کند ، به تشویش اذهان در باره جامعه جانبازی  دامن زده و مو جب دلسردی این  جامعه  شده است.
 

 

وجود یاس و سختی ابتدایی برای انسان قابل تحمل است، لکن چنانچه انسان پس از امید دچار یاس شود ،تحمل آن بسیار دشوارتر می نماید .

اگر چه خدمات و حمایتهای صمیمانه دولت محترم به جامعه ایثارگری انکار ناپذیر و در خور تقدیر است ، ودر همین راستا مصوبه معا فیت سود بازرگانی واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ ٪ با درک ضرورت برخورداری جانبازان از خودروی مناسب  صادر گردید ،لکن مع الاسف عملیاتی نشدن این مصوبه  با گذشت یک سال حاکی از موانع و مشکلات موجود در این مصوبه است .


   تسری مصوبه  به جانبازان زیر ۷۰٪  نیز در راستای ارائه خدمات به گروههای جانبازی بوده است، که موجی از امید در دل این عزیزان و خانواده آنان ایجاد نمود، به گونه ای که بعضی از ایشان که فاقد خودرو بودند خود را در یک قدمی تامین خودرو می دیدند ،که لغو نا گهانی مصوبه تسری ، آب سردی بر وجود شان ریخت .


در حالیکه بر این باوریم که سیاست  دولت محترم بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترسیم شده ، دمیدن در بوق تبلیغات و بزرگ نمایی خدمات به جامعه ایثارگری هنگام ارائه طرح و قبل از ارائه خدمات ، موجب تشویش اذهان جامعه و ایجاد این شبهه

می شود ، که جامعه ایثارگری از تمامی امکانات بهره مندند وهیچ دغدغه ای ندارند .

 

این در حالیست که سلب همان  امتیاز بدون سرو صدا و در خاموشی صورت می گیرد ،به گونه ای که باور آن برای جامعه هدف  سخت می نماید وآنرا شایعه می پندارد.


تسری مصوبه معافیت واردات خودرو به جانبازان زیر  ۷۰٪  در اواخر سال 87 و لغوآن در۲۰/۲/۸۸  به بهانه اینکه بنیاد شهید وامور ایثارگران در خواست لغو تسری را نموده ، و صدور اصلاحیه لغو تسری پس از چند روز، به اینکه لغو ، به درخواست  بنیاد شهید و امور ایثارگران نبوده است ، ضمن آنکه نشان دهنده نوعی عدم ثبات در مصوبات دولت محترم است و موجبات بی اعتباری مصوبات را فراهم می کند ، به تشویش اذهان در باره جامعه جانبازی  دامن زده و مو جب دلسردی این  جامعه  شده است.

 لذا لازم و ضروری است ، دولت محترم هنگام مصوبات مربوط به ایثار گران ضمن کارشناسی دقیق و بررسی آثار مثبت و منفی و رعایت شان و منزلت ایشان امکان عملیاتی بودن آنرا نیز لحاظ نماید .

                                                                          جمعی ازجانبازان

 

به چه کسی رای می دهید چرا

سلام.این اولین جاییه که نظرسنجیش مورد داره..!!
ولی باکی نیست..
ضمن احترام به تمامی کاندیداها و طرفداران محترمشون بنده یک رای میتونم بدم و اون را هم برای جناب مهندس میرحسین موسوی محفظ نگهداشته ام!!.
دلایلم برای خودم قانع کننده ست!.اختصاراْ: مورد وثوق شخص مرحوم امام خمینی(ره)و از خط امامی ها بوده و هست.
عهده دار ۸سال نخست وزیری بوده در زمانی که بخاطر جنگ تحمیلی ومحاصره شدید اقتصادی الحق که توانست دربه ثمرنشستن و تحکیم نهال نوپای انقلاب نقشی اساسی را ایفا نماید...و و و

 
۷۰درصد(قطع دوپا)
محمدعلی شاکری
...............
 

خبر جدید در باره معافیت گمرگی جانبازان

فاش نیوز: 

 

مسئولان بنیاد شهید و وزارت صنایع در حال مذاکره برای اعطای امتیازات جایگزین معافیت گمرکی واردات خودرو هستند.
در پی لغو مصوبۀ هیأت دولت مبنی بر تعمیم معافیت گمرکی واردات خودرو به کلیۀ جانبازان بالای 25 درصد ، خبرنگار «فاش نیوز» از یک منبع مطلع کسب اطلاع کرد که مسئولان بنیاد شهید و وزارت صنایع طی دیروز و امروز مذاکراتی را برای نحوۀ اعطای امتیازات جایگزین معافیت گمرکی واردات خودرو مورد بررسی قرار داده اند که به زودی در قالب مصوبۀ جدید ابلاغ خواهد شد.
بر اساس این گزارش ، اعطای برخی معافیت هایی که جنبۀ داخلی دارد و نیز زمانبندی واگذاری خودروهای مناسب سازی شده داخلی با امتیازات و تسهیلات ویژه از جمله موارد این توافق نامه است. 

اصل کار اشتباه بود

فاش نیوز: 

 

لغو مصوبۀ دولت مبنی بر تعمیم معافیت معافیت واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد به بالا به جانبازان زیر 70 درصد بازتاب های بسیار منفی در میان جانبازان یافته است.
با اینکه خبر این مصوبه هنوز به بسیاری از نقاط دور از مرکز هم نرسیده است ولی پس از حدود دو ماه در تاریخ 20/2/88 این مصوبه لغو گردید.
زمانی که قانون مذکور مصوب شد همان موقع طی یادداشتی غیر منطقی بودن و عواقب احتمالی اجرایی شدن آن را هم برای جانبازان و هم برای صنعت کشور متذکر شدیم.همچنین یادآور شدیم که این مصوبه به مثابه هدیۀ بلاعوضی به شرکت های خودروسازی در حال ورشکستگی غربی است.
بعدها با خبر شدیم ظاهراً رئیس محترم جمهوری از آنجا که برای ایثارگران احترام خاصی قائلند در یکی از سفرهای استانی وقتی با درخواست تعدادی از جانبازان مبنی بر تعمیم این مصوبه به کلیۀ جانبازان بالای 25 درصد مواجه می شود به بنیاد شهید دستور می دهد امکان این مسئله را بررسی کرده و به دولت پیشنهاد نماید اما چگونگی روند تصویب این قانون در دولت بر ما پوشیده است. به هر حال باید اذعان کرد همانقدر که تصویب این قانون اشتباه بوده لغو آن کار درستی بوده است و در این هیچ شکی نیست.کسانی که نسبت به لغو این مصوبه معترضند یا از ابعاد کار اطلاع کافی ندارند و یا مصالح خود و کشور را به قدر کافی در نظر نمی گیرند.
اما این پایان سخن نیست. می توان بعد از این طوری عمل کرد که هم برای دولت و صنعت کشور مشکلی پیش نیاید و هم رضایت جانبازانی که از این اقدام مکدّر شده اند و این قضیه برایشان حکایت «آش نخورده و دهان سوخته» دارد تأمین گردد.
همانطور که عده ای از برادران جانباز پیشنهاد کرده اند دولت محترم می تواند با اصلاح این مصوبه ، این امتیاز یا مشابه آن را دربارۀ خودروهای داخلی اجرا کند.
در اینجا لازم است یادآوری کنیم اکثر جانبازان هم که با ما نیز در تماس هستند ، خود راضی به وارد شدن لطمه یه صنایع داخلی نیستند و سزاوار نمی دانند که ارز این کشور نصیب شرکت های خودرو سازدر حال ورشکستگی خارجی شود.این احساس حتی در میان جانبازان عزیز بالای 70 درصد هم به شدت وجود دارد و آنان نیز معتقدند اگر ترتیبی اتخاذ شود که در داخل این امکان برایشان فراهم شود بهتر است.چرا که نمی خواهند سود این اقدام دولت که با نیت خیر همراه بوده است به جیب دلال ها برود. ما اطلاع دقیق داریم که دلال های زیادی دست بکار سودجویی از این مسئله در مناطق دور افتاده بوده اند. 

به چه کسی رای می دهید چرا

جانباز ۷۰ ٪ مهدی اسلامی پناه 

 

حتما به آقای دکتر احمدی نژاد رای خواهم داد.
زیرا :
۱ ایشان در مدار ولایت و انقلاب اسلامی با اندیشه های حضرت امام (ره)حرکت میکند.
۲ - مدیریت ایشان در ۴ سال گذشته و حرکت به جلوی ایشان بسیار خوب و در شان نظام بوده
۳ - بحرانهاو مشگلات عدیده  را در مواقع ضروری بخوبی مدیریت کرده .
۴ صفاتی که مقام معظم رهبری برای یک رییس جمهور خوب بر شمردند را داراست .   

 

به چه کسی رای می دهید و چرا؟

به چه کسی رای می دهید و چرا؟

جانباز 70% داود حیدری:

من به دکتر محمود احمدی نژاد رای میدهم. یکی از دلایل اصلی آن معرفی ایشان توسط مقام معطم رهبری در دیدار با دانشجویان علم و صنعت در تاریخ ۲۴/۰۹/۸۷میباشد. ایشان میفرمایند«رییس جمهور انقلابی٬ متعهد٬ کارآمد٬فعال و شجاع کنونی(دکتر احمدی نژاد) از نمونه های بزرگ تربیت نیروهای برجسته در دانشگاه علم و صنعت به شمار میروند» به نظر شما« آقا» صریح تر از این میتوانند کسی را معرفی کنند؟ آیا این صفتها را در مورد دولتهای محترم قبلی هم بکار برده اند؟ بقیه دلایل را هم انشاالله در فرصتهای آتی عرض میکنم.

فراخوان اظهار نظر در باره انتخابات

فراخوان وبلاگ رونوشت های جانبازی برای ابراز نظر جانبازان در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 

به چه کسی رای می دهید و چرا؟

 

 

بمنظور انعکاس نقطه نظرات جانباز در باره انتخابات ریاست جمهوری و 4 نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری این دوره از جانبازان عزیز درخواست میشود  نظرات خود را از طریق درج در قسمت نظر وبلاگ و یا از طریق ایمیل  janbazan@gmail.com  برای ما ارسال دارند 

 

نکاتی که لازم مورد توجه قرار گیرد: 

- فقط به اظهار نظر در باره کاندیدای مورد نظر خود بپردازید و از نفی و اهانت به دیگر کاندیداها بپردازید

- نوشته مستدل و منطقی باشد از درج مطالب شعاری و اهانت آمیز خوداری شود 

 

 

برای اینکه برای ما مشخص شود نویسنده مطلب حتما جانباز است لازم موارد ذیل حتما برای ما ارسال شود

- کد جانبازی

- کد ملی 

درصد جانبازی

نام و نام خانوادگی 

بدیهی است این اطلاعات در صفحه اصلی سایت درج نخواهد شد  و محفوظ خواهد ماند

چند سوال در باره لغو تسهیلات واردات خودرو

یکی از خوانندگان وبلاگ که جانباز 60% هستند متن زیر را برای ما ارسال کردند:

هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/12/87 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل 138 قانون اساسی مجوز واردات خودرو برای جانبازان زیر هفتاد درصد با معافیت از پرداخت سود بازرگانی حسب درصد جانبازان را تصویب نمود . مقدمات این مصوبه توسط دستگاههای ذیربط و جانبازان درحال پیگیری بود که هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/2/88 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امورایثارگران و به استناد اصل 138 قانون اساسی مصوبه قبلی خود را لغو نمود .

حال چند سوال مطرح می شود و متولیان امر علی الخصوص بنیاد باید پاسخگو باشد :
1- چرا حیثیت و اعتبار جانبازان اینگونه به بازی گرفته می شود ؟
2- در قوانین مرتبط با ایثارگران چنین وضعی به یک فرهنگ تبدیل شده است که جز تخریب چهره ایثارگران در جامعه چیزی را دنبال نمی کند . مسئولیت آن بر عهده کیست ؟
3- چگونه می شود یک مصوبه حدود دو ماه قبل با پیشنهاد دستگاه ذیربط و حسب اصل 138 قانون اساسی به تصویب می رسد و درست با همان استدلال لغو می شود . پاسخگو کیست ؟
4- چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران این پیشنهاد را می دهد و چرا آن را پس می گیرد ؟ چه اهدافی را دنبال می کنند ؟
5- آیا متولیان در بنیاد متوجه این اقدام خود هستند که چنین با اعتبار جانبازان بازی می کنند . چه توجیهی برای این اعمال دارند ؟
6- اگر مصوبه قبلی کار دقیق کارشناسی داشته است چرا با گذشت حدود دو ماه آن را لغو می کنند ؟
7- آیا این نوع تصمیم گیری ها نشانه آشفتگی در بنیاد شهید و امورایثارگران نیست که آقایان نمی دانند چه کنند ؟ یا مطلب دیگری در میان است ؟
8- نه فقط این قانون که لایحۀ جامع خدمات رسانی ، قانون حالت اشتغال ، آیین نامۀ کمیسیون پزشکی و ... در بنیاد دستخوش این اعمال سلیقه و عدم کارشناسی هاست . چه کسی مسئول است ؟
9- رییس بنیاد طی پنج سال گذشته نتوانسته وضع موجود را حفظ کند بلکه عقب گرد هم داشته است . چرا ایشان همچنان بر مسند مدیریت است ؟
10- رئیس جمهور محترم چرا افراد لایق تری را برای رسیدگی به امور ایثارگران انتخاب نمی کند ؟


تسلیت

اذا مات العالم سلم فی الا سلام سلمه لا یسد ها شی ء 

 

 

رحلت علم ربانی فقیه عالیقدر جضرت آیه الله العضمی محمد تقی بهجت را تسلیت عرض می نماییم . 

 

                                                    انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

سروهای روان

برگرفته از وبلاگ هبوط


... امروز یاد مقاله ای که سالها قبل آقای کساییان در کیهان نوشته بود افتادم، من و چند تن از رفقا رفته بودیم آنجا برای کاری، ایشان را دیدیم و کمی درد دل کردیم، و نتیجه اش شد:

دیدار در باران با چند سرو روان:

شاید یک روز آن مقاله را پیدا کنم و روی وب بگذارم،


.....  امروز در پارک شهر چهار تن از بچه های گل روزگار سپیدی و زیبایی را دیدم، دو تن از آنها با چشمانی اشک آلود از زهر شیمیایی دشمن،با سینه هایی سوخته،  دیگری با دو پا و انگشتانی قطع شده و آن دیگری با سالها اسارت ،


راستش خیلی خجالت کشیدم .......! بیشترین آثار زخمهای تن آنها، بر اثر بی مهری بود...... تاب نمی آورم.