روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آیا مسئولین جدید بنیاد نیز زبان تهدید را بهتر می فهمند

 

 

امیدوارم آقای زریبافان موجب نشوند این سنت نه چندان پسندیده  تجمع و اعتراض خیابانی طرح مطالبات در زمان ریاست ایشان نیز باب شده و گسترش پیدا کند.


بی اعتنایی به گروه های پیگیری امور جانبازان و دیگر تشکیلات و سازمان های ایثارگری که معتقد به داشتن مشی تعاملی به جای روابط تقابلی با بنیاد هستند، ناچارا جامعه ایثارگری را بسمت تقابل و درگیری با بنیاد می کشاند


و این نه زیبنده جامعه ایثارگری است و نه زیبنده ریاست جدید بنیاد  که در کمال فروتنی خود را خادم ایثارگران می خواند.  

 



در خبرها آمده بوده 


جمعی از جانبازان قطع نخاعی با هدف تامین مطالبات صنفی پیش از ظهر امروز در محل کار رئیس بنیاد شهید وامور ایثار گران اجتماع می کنند


با اعلام تهدید به تجمع جانبازان قطع نخاعی آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) در مقابل بنیاد شهید؛ جناب آقای زریبافان فورا با این جانبازان نخاعی دیدار می کند و برای رفع مشکلات آنان دستور اکید می دهد .


این اقدام سریع رئیس بنیاد برای دیدار با جانبازان و شنیدن مشکلات آنان در حالی است که       « گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی»  که بطور خود جوش برای تجمیع و تبیین مشکلات جانبازان نخاعی تشکیل شده و در طول فعالیت خود تلاش کرده است تا با ارائه راهکارهای مناسب به بنیاد شهید نظرات اکثریت جانبازان نخاعی تامین شود. هنوز نتوانسته است با آقای زریبافان نشستی داشته باشد.


قابل ذکر است از آغاز شروع بکار آقای زریبافان ، گروه پیگیری از ایشان درخواست وقت ملاقات کرده تا بتواند با طرح مشکلات جانبازان و تشریح راهکارهای مناسب، با جناب آقای زریبافان در حل معضلات عزیزان جانبازان تعامل و تشریک مساعی داشته باشد.


متاسفانه بعد از مدتها عدم اجابت درخواست گروه وقتی هم که قرار ملاقات و جلسه تعیین می شود. نمی دانم چگونه می شود که دست های پنهان استکبار جهانی و یا تقدیرات الهی  دو بار تاکنون این قرار ملاقات ها را بر هم می زنند.


بقرار اطلاع گروه ها و تشکیلات دیگر جانبازی که تاکنون درخواست دیدارهای اینچنینی را با جناب آقای زریبافان داشته اند موفق به زیارت ایشان نشده اند


ولی در مقابل تعدادی از جانبازان که تهدید می کنند  جلوی درب بنیاد تجمع می کنند سریعا به افتخار دیدار نائل می آیند.


امیدوارم آقای زریبافان موجب نشوند این سنت نه چندان پسندیده  تجمع و اعتراض خیابانی طرح مطالبات در زمان ریاست ایشان نیز باب شده و گسترش پیدا کند.


بی اعتنایی به گروه های پیگیری امور جانبازان و دیگر تشکیلات و سازمان های ایثارگری که معتقد به داشتن مشی تعاملی به جای روابط تقابلی با بنیاد هستند، ناچارا جامعه ایثارگری را بسمت تقابل و درگیری با بنیاد می کشاند


و این نه زیبنده جامعه ایثارگری است و نه زیبنده ریاست جدید بنیاد  که در کمال فروتنی خود را خادم ایثارگران می خواند.


برای این خادم ایثارگران آرزوی موفقیت دارم و اجرشان با سیدالشهدا




دیدار صمیمی جانبازان قطع نخاعی با زریبافان

فاش نیوز – جمعی از جانبازان قطع نخاعی آسایشگاه امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز با معاون رئیس جمهور ورئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در جوی صمیمی دیدار ودربارۀ مسایل ومشکلات خود به تبادل نظر پرداختند.

دراین دیدار که در دفتر مسعود زریبافان انجام شد جانبازان آسایشگاه حضرت امام خمینی که از آسایشگاه های قدیمی وپرخاطرۀ        جانبازان دفاع مقدس است مشکلات رفاهی ، بهداشتی و....خود دراین آسایشگاه را با وی درمیان گذاشتند .

بنابراین گزارش معاون رئیس جمهور دراین دیدار پس از شنیدن حرف های جانبازان نسبت به بررسی مشکلات آنان وحل معضلات محل سکونتشان قول مساعد داد.

همچنین زریبافان به دعوت جانبازان برای حضورر در آسایشگاه امام وآشنایی از نزدیک با مسایل ومشکلات آنان جواب مثبت داد واظهار امیدواری کرد که درآیندۀ نزدیک از این آسایشگاه بازدید بعمل آورد.

مشاور وزیر یا عامل بنیاد شهید!؟


فاش نیوز:

مسعود زریبافان" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران –که مطابق آئین نامۀ شورای مشاوران وزیران در امور ایثارگران ، رئیس شورای مذکور می باشد - در نظر دارد ریاست شورا را به دکتر"مجتبی رحماندوست" مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران واگذار کند و بطور کلی ادارۀ این شورا و دبیر خانۀ آن زیرنظر مشاور رئیس جمهور باشد. تشکیلات شورای مشاوران وزرا ورئیسان دستگاه های اجرائی در امور ایثارگران در اوایل دهۀ هشتاد با تصویب هیآت دولت ایجاد شد ودر آئیین نامۀ آن ،ریاست شورا با مشاور رئیس جمهور درامور ایثارگران بود اما مدتی بعد دکتر"حسین دهقان"،رئیس پیشین بنیادشهیداصلاحیه ای را به هیآت دولت برد که براساس آن ریاست شورا از مشاور رئیس جمهور به رئیس بنیاد شهید انتقال یافت.تغییر آئین نامۀتشکیلات شورای مشاوران وزیران –که عملا"شورا رااز یک نهاد مشورتی موءثر به زائدۀکم اثرسازمان بنیاد شهید تبدیل کرد-در طول چهار سال اخیر همواره مورد اعتراض اعضای شورا –که جملگی مشاوران وزیران ورئیسان دستگاه هی اجرائی کشور هستند-بوده است وموافقت مسعود زریبافان ،رئیس کنونی بنیاد با رجوع به سازو کار اولیۀ ادارۀشورا زیر نظر مشاور رئیس جمهور درواقع بازگشت به فلسفۀاصلی تشکیل شورا ودبیر خانۀآن به حساب می آید که باید از این منظر آن را به فال نیک گرفت

ادامه مطلب ...

کوتاهی صدا و سیما در برابر جانبازان شیمیایی


در این میان همانند روال معمول ردپایی از صدا و سیما مشاهده نمی شود که این امر شاید به دلیل خرابی های به بار آمده از موج سونامی سیاسی در رسانه ملی باشد که همه چیز را به رنگ سبز، سفید و خاکستری می بینند. انگار به نوعی در برابر جانبازان شیمیایی ماسک زده است که نکند شیمیایی شود. البته حق هم دارند چرا که نه در هفته دفاع مقدس قرار داریم نه روز پاسدار یا روز ارتش پس نیازی به پوشش این قبیل برنامه ها نیست چرا که احساس می کنند مردم بیشتر به شمس العماره توجه دارند... برنامه های شبکه تهران هم بیشتر نوشدارو بعد از مرگ سهراب هستند و به نوعی پس از وقوع حادثه یا اتفاق ساخته می شوند. از درشهر و در استان گرفته تا سریال 125 ...باز هم به معرفت همین خبرنگاران خودکار به دست خبرگزاری ها ...و  ای کاش شهید آوینی زنده بود...


برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


اصلاح ساختاری تشکیلات شورای مشاوران وزرا ورئیسان دستگاه های اجرا

فاش نیوز - مشاور رئیس جمهور درامور ایثارگران رئیس شورای مشاوران وزیران در امور ایثارگران می شود.
فاش نیوز از منابع موثق کسب اطلاع کرد "مسعود زریبافان" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران –که مطابق آئین نامۀ شورای مشاوران وزیران در امور ایثارگران ، رئیس شورای مذکور می باشد - در نظر دارد ریاست شورا را به دکتر"مجتبی رحماندوست" مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران واگذار کند و بطور کلی ادارۀ این شورا و دبیر خانۀ آن زیرنظر مشاور رئیس جمهور باشد.

ادامه مطلب ...

نظر و پیشنهاداتی در باره انجمن جانبازان نخاعی


بدنبال فراخوان انجمن جانبازان از جانبازان نخاعی برای عضویت در انجمن دوست گرامی آقای مهدی سامع نقطه نظراتی را در رابطه با تشکیل این انجمن در وبلاگ خود مطرح کردنند که جالب و قابل تامل است.


به مانند بسیاری از جانبازان باخبر شدم که «انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان» توسط تعدادی از جانبازان نخاعی به ثبت رسیده است. مرامنامه ای ارایه داده تا بر اساس آن اهدافی چون حمایت از حقوق و کرامت جانبازی، ترویج فرهنگ ایثارگری و دفاع مقدس، ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی و روانی جانبازان نخاعی و ... را پیگیری نمایند. به نظر می رسد دوستان موئسس و هیئت مدیره سعی کرده اند، فعالیت های صادقانه ی قبلی خود و ادامه آن را رسمیت بخشند. موج اطلاع رسانی از طریق سایت مرکز ضایعات نخاعی، وب سایت های مربوط به برخی جانبازان، ارسال پیامک هایی در عضوگیری و حق رای به اعضا بسیار قابل توجه بوده است. همچنین راه اندازی سایت متعلق به انجمن، درج مرامنامه، معرفی اعضای هیئت مدیره، فرم عضویت افراد و ... شروعی خوب و با برنامه ریزی را نوید می دهد. تشکیل چنین انجمن غیر دولتی به مانند یک سندیکای صنفی (NGO) جهت پیگیری اهداف و ارائه ی پیشنهادهایی در خدمات بهتر و کارشناسی شده به جانبازان قابل تقدیر است. بدون شک وجود هر تشکلی حتی کوچک در جهت احقاق حقوق بخشی از افراد جامعه می تواند مثمر ثمر واقع شود. موارد فوق مرا واداشت تا نکاتی را از باب سپاس و تقدیر و یادآوری متذکر شوم


ادامه مطلب ...

« هزاران آیا داریم وصد هزاران افسوس »

« هزاران آیا داریم وصد هزاران افسوس » 



محمد حسن غلامعلیان:


بعضی وقتها یک جایی هستی که احساس میکنی هوا نیست . نه اینکه هوا نیست . نه اینکه نیاز مبرم به ماسک اکسیزن یا اسپری داری ، نه ، اصلا" نفس کشیدن سخت است،  دلت میخواهد از آن فضا خارج شوی و پر بزنی تا بیکران ، آنجا که دیگر سرت به اندازه یک گنبد تو خالی نیست ، جایی که دیگر سوزش سینه نداری ، آنجا که چشمهایت همه رنگها را زیبا و روشن می بیند، جایی که روی پاهایت می ایستی و دیگر نه عصا میخواهی نه چرخی که همیشه یک پایش میلنگد .  
باید ساعتها و روزها و ماهها و سالهابگذرد تااین کلام مقام معظم رهبری که( هیچ خدمت ومسئولیتی شریف تر ازآن نیست که انسان بتواند تلاش خود را در جهت حل مشکلات وتامین نیازهای بهترین فرزندان کشور ونمونه های ایثار به کار گیرد وبهترین خدمت را به آنان ارائه دهد) عینیت ببخشد .
بعضی وقتها ، بعضی حرفها میزنند که احساس میکنی آن روزها و ماهها و سالهاکه در بند بودی و سخت تحت فشار استخبارات چگونه بود و حالا که آزادی... !
بعضی وقتها، بعضی مسئولین ، بعضی مردم حرفهایی میزنند که احساس میکنی یا تو از مرحله خیلی پرتی یا مسئولین، یا تو اشتباه کردی یا دست اندرکاران ، راهی که تو رفتی درست بود یا راه اینها؟

ادامه مطلب ...

آخرین تصمیمات در رابطه با خودرو جانبازان


آخرین تصمیمات در رابطه با خودرو جانبازان


بگزارش فاش نیوز


متنی پیشنهادی که توسط کارگروه ویژۀ تأمین خودرو جانبازان تهیه و از سوی زریبافان به هیئت دولت ابلاغ گردیده که از جزئیات جالبی برخوردار است.
به گزارش رسیده به فاش نیوز ، متن فوق کلیۀ پیشنهاد هائی را که درقالب جایگزین همۀ مصوبات قبلی دربارۀ خودرو جانبازان به تصویب رسیده بود ، توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تصویب به دولت ارائه گردیده است.

متن پیشنهادی برای ارائه به کمیسیون امور اجتماعی ودولت الکترونیک :

الف- واردات خودرو توسط جانبازان 50 درصد وبالا تربا بهره مندی ازمعافیت ها ورعیت شرایط ذیل مجاز می باشد:

1-معافیت از پرداخت سود بازرگانی متعلقه به خودرو برای جانبازان 70درصد(دوپا یا دو دست قطع از ناحیۀمچ وبالاتر وقطع نخاع) تا سقف چهارصد میلیون ریال وسایر جانبازان 70درصدتا سقف سیصد میلیون ریال و جانبازان 50الی69درصدتا سقف دویست میلیون ریالبه ازای هر دستگاه خودرو.

2-معافیت از شرایط مقرر در تصویبنامه های شمارۀ923008ت40587ک مورخ 7/6/78وشمارۀ51215/ت135ک مورخ 9/4/1387.

3-الزام به رعایت آئین نامۀ ضوابط فنی واردات خودرو.

4-عدم انتقال به غیر ظرف مدت پنج سال.

تبصرۀ یک : با درخواست جانبازان 50درصد وبالاتر واجد شرایط مبنی برتآمین خودرو توسط خودرو سازان داخلی وگواهی بنیاد شهید وامور ایثارگران ،خودرو سازان داخلی می توانند از محل گواهی های مذکورنسبت به واردات سرجمع قطعات منفصله وتجهیزات مورد نیاز خود تا سقفمعافیت مقرر برای هر جانباز اقدام وبه ازای آن خودروی مورد نیاز جانبازان را در اختیارشان قرار دهند. ضمنا" درصورت تآمین خودرو از خودرو سازان داخلی شرط بند 4 حذف خواهد شد.

تبصرۀ دو : جانبازان 50درصد وبالاتر نیز درانتخاب  بند الف ویا تبصرۀ یک  ذیل آن مختار می باشند ولی بهره مندی از هردو مورد ذکر شده دریک دوره ممنوع می باشد.

ب : درخصوص جانبازان 25درصد الی 49 درصدنیز خودرو سازان داخلی با تآیید بنیاد شهید وامور ایثارگران ورعایت شرایط ذیل تا سقف معافیت مقرر هر جانباز از تخفیف سود بازرگانی سرجمع قطعات منفصله وتجهیزات وارداتی موردنیاز خود استفاده نمایند:

1-معفیت از پرداخت سود بازرگانی به میزان یکصد وپنجاه میلیون ریال درازای واگذاری خودرومعدل مبلغ فوق به هر یک از جانبازان 35الی 49درصد.

2-معافیت از پرداخت سود بازرگانی به میزان یکصد میلیون ریال درازای واگذاری خودرو معادل مبلغ فوق به هر یک از جانبازان 25الی 34درصد.

ج : درصورتی که نرخ فروش جاری خودرو انتخابی توسط جانبازان بیش از مبالغ اشاره شده درهر بند باشد،ما به التفاوت می بایست نقدا"وتوسط جانباز به خودرو سازان پرداخت شود.

د: جانبازانی که ازمعافیت های مندرج درتصویبنامۀشمارۀ204408/ت 41717/ه مورخ 7/11/1387بهره مند شده اند ،مجاز به بهره مندی از این مصوبه (در دورۀ اول )نمی باشند.

ه : از تاریخ صدور این تصویبنامه کلیۀ مصوبات قبلی دولت درمورد تآمین خودرو جانبازان لغو می شود.

و : با توجه به محدودیت عمر مفید واستحلاک خودرو وباقی ماندن نیاز جانبازان ،برای جانبازان وارد کنندۀ خودرو هر ده سال یک بار معافیت ها وامتیازات این مصوبه با توجه به نرخ تورم ، میزان تعرفهۀ واردات خودرو وقطعات و تجهیزات وشرایط اقتصادی کشور ؛ با پیشنهاد مشترک بنیاد شهید وامور ایثارگران، وزارت صنایع ومعادن،وزارت بازرگانی ووزارت امور اقتصادی ودارائی، معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهوری تغییر خواهد نمود.

ز : تشخیص ومعرفی جانبازان واجد شرایط موضوع این تصویبنامه به دستگاه های ذیربط وخودرو سازان به عهدۀ بنیاد شهید وامور ایثارگران می باشد.

ح : اولویت جانبازانی که متقاضی دریافت خودرو ساخت داخل می باشند در بهره مندی این تصویبنامه با توجه به توان وظرفیت خودرو سازان داخلی در استفاده از معافیت در پرداخت سود بازرگانی به ترتیب ذیل می باشد :

1-جانبازان 70درصد قطع کامل نخاع ودودست یا دوپاقطع ازمچ وبالاتر.

2-جانبازان 70درصد دارای سایر صدمات پزشکی.

3-جانبازان 25الی 69درصد با اولویت میزان درصد جانبازی .

تبصره : در صورت کثرت جانبازان با شرایط مساوی در هر یک از گروه های سه گانهۀ فوق ، ملاک ملاک اولویت ثانویه تقدم تاریخ اولین مجروحیت می باشد.

ط : در صورت طولانی شدن زمان اجرا ودر صورت فوت یا شهادت جانبازان در نوبت اجرای مصوبه ،همسر وفرزندان جانباز متوفی یا شهید مشمول بهره مندی از مصوبه خواهند بود.

ی : دستورالعمل اجرائی این مصوبه توسط بنیاد شهید وامور ایثارگران وبا هماهنگی وزارت صنایع ومعادن ،وزارت بازرگانی  ووزارت امور اقتصادی ودارائی  تهیه وابلاغ خواهد شد


بی توجهی سپاه به جانبازان بسیجی تا به کی

یادداشتی از برادر جانباز بسیجی مصطفی پرکره:



دیروز وظیفۀ ما جنگیدن بود که جنگیدیم. امروز وظیفۀ شما حفظ خانواده های ماست
 

ما تا آنجا که بحمدالله پیروزمندانه آمدیم باید بفهمیم که با چه نیرو این پیروزی به دست آمد ، اگر ندانیم چه نیرویی بود برای آتیه خطرناک است و اگر بدانیم و اهتمام نکنیم برای حفظ آن ، برای آتیه کشورمان خطرناک است. نیروی پیروزمندانه نیروی اسلام بود ، نیروی ایمان جوانان ما به اسلام و به خدای تبارک و تعالی و فداکاری ملت ما برای اسلام ، و شهادت رمز پیروزی بود (صحیفۀ امام جلد 4 صفحه 26 )


یاد امام و شهدا همیشه در دل ملت های آزاده زنده و پاینده خواهد ماند. انشاء الله.
ضمن عرض ارادت و خسته نباشید خدمت همۀ وفاداران انقلاب و فدائیان نظام  مقدس اسلامی مخصوصاً سردار سرافراز حاج عزیز جعفری
بدون مقدمه به اصل مطلب که درد دلی آن هم نه از سر گلایه که از سر وفاداری و نگرانی آتیۀ نظام خدمتتان ایفاد می داریم.



برادر پاسدار حتماً شما که شبانه روز در راه اعتلای انقلاب اسلامی زحمت می کشید بارها فرمایشات حکیمانه حضرت روح الله را مطالعه فرموده اید. آنچه در این بیانات شیوا و شفاف حائز اهمیت است تأکید بر لفظ ملت است که این ملت برگرفته از همۀ اقشار می باشد که روحی فداه فرمودند : همه اقشار در پیشبرد نهضت ذی حق هستند و آیا ملت غیر از جوانانی است که خالصانه و فقط از سر عشق و علاقه به امامشان  در عرصۀ جهاد شرکت نمودند؟ آیا منظور امام از ملت وجود خیل عظیم و قدرتمند به نام بسیج نبوده است ؟ آیا بدنه بسیج همان ملت نیست ؟ و آیا ملت همان جوانان به خاک و خون تپیده در جبهه های حق علیه باطل نیست ؟ پس فقط و فقط اگر کمی منصفانه بنگریم خواهیم دید که علاقۀ امام به ملت و علاقۀ ملت به امام پیوندی آسمانی است ؟ 



سردار عزیز سپاه اسلام!
بسیجی که بازوانش جایگاه بوسۀ روح خدا خمینی بت شکن بود اکنون در چه وضعیتی به سر می برد و آن بسیجیان سلحشور که روزی ابرقدرت های اهریمنی را به زانو در آوردند در حال حاضر کجا هستند ؟ چه می کنند ؟ آیا آنهایی که بی ریا خود را وقف انقلاب نمودند حال نباید مورد تفقد و دلجویی قرار بگیرند آنهایی که برای جنگیدنشان هیچ ÷اداشی غیر از دعای امام نمی گرفتند و هیچ گونه چشم داشتی نداشته و نخواهد داشت حالا نباید مورد احترام قرار بگیرند که سکوت جانبازان بسیجی از سر اخلاص و ایمان و وفاداری باعث نخواهد شد که دیگران وظیفۀ خود را فراموش کنند که اگر فراموش شود خیانتی بس بزرگ است و یقیناً دل امام و نایب عظیم الشأنشان آزرده خواهد شد.



سردار بزرگ اسلام
خدای ناکرده سکوت این بسیجیان و جملاتی همچون (شما برای خدا جنگیده اید ، شما با خدا معامله کرده اید ، اجرتان را خدا خواهد داد) که حتماً همین طور است.
نکند سرپوشی بر بعضی سهل انگاری ها باشد که اگر اینگونه شد وای بر فردایمان.
آیا شما نمی دانید که جانبازان سپاه و ارتش علاوه بر جانبازان بسیجی از مزایای بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره می برند لیکن مضاف بر این ، دفتری در سازمان سپاه و ارتش وجود دارد که خدمات رفاهی و بهداشتی در اختیار جانبازان خود قرار می دهد ؟ آیا شما ندیده اید زمانی که جانبازان بسیجی به درمانگاه سپاه مراجعه می کنند مثل مردم عادی با آنان برخورد می شود ؟ در صورتی که نوع رفتار با جانبازان سپاه متفاوت است و حتی هزینۀ دارو هایشان رایگان است. آیا استفاده از مهمانسراها و مراکز خدماتی ، تفریحی و رفاهی آموزشی باید فقط مخصوص جانبازان ارگان های خاص باشد ؟ استفاده از امکانات رفاهی برای خانواده های جانبازان ارگانی چه تفاوتی با امکانات جانبازان بسیجی دارد و آیا اصلاً تفاوتی دارد ؟
برادر عزیز این مطالب شاید تبسمی بر لبان شما بیافریند و آهی از اعماق وجود بکشید که خدایا چه شده جانبازان ما را که اینقدر...



اما دیروز وظیفۀ ما جنگیدن بود که جنگیدیم. امروز وظیفۀ شما حفظ خانواده های ماست که
سرمشق های آب بابا یادمان رفت
رسم نوشتن با قلم ها یادمان رفت
ازروستا گفتیم و از صدق و صفایش
اما حسین فهمیده ها را یادمان رفت
هی دم زدیم از یاد یاران و شهاد ت
اما وفای بر شهیدان یادمان رفت


برگرفته از سایت فاش نیوز

مدیرکل جدید فرهنگی و هنری بنیاد شهید منصوب شد

بگزارش پایگاه ایثار


معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حکمی محمد رضا گروسی را  به مدت سه سال به سمت مدیر کل فرهنگی هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایثار، درمتن حکم مسعود زریبافان خطاب به مدیر کل جدید فرهنگی و هنری بنیاد شهید آمده است: بدون شک ایثارگران گرانقدر و خانواده آنها، پشتوانه های مستحکم انقلاب اسلامی، طلایه داران عرصه های دفاع مقدس و حامیان حاضر درهمه صحنه های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

بدون تردید خدمت به این عزیزان بنا به فرمایش حضرت امام (ره) خدمت به نبی اکرم(ص) است.

امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر خدمات دولت کریمه، حول عدالت محوری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و توانمندیهای سازمان، تلاش مضاعفی را برای خدمت به خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده معزز آنان در ابعاد مادی و معنوی و در سطوح فردی و اجتماعی و یا رویکرد فرهنگی و ترویج ایثار و شهادت به نحو احسن به کار گیرد.

انشاءالله توفیق بزرگ خدمت گزاری به بهترین بندگان خداوند تبارک و تعالی را با تلاش خالصانه و همه جانبه و شبانه روزی شاکر خواهیم بود.