روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جانبازان و معلولین شهروند درجه ۲


نامه سرگشاده انجمن جانبازان نخاعی به مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران



متاسفیم که باید بگوییم ناهنجاری رفتاری که با معلولین ، درکشور ما وجود دارد ، در عقب افتاده ترین کشورها نیز به چشم نمی خورد.




ریاست محترم شورای شهر تهران جناب آقای مهندس چمران

 

سلام علیکم

 

احتراما باستحصار می رساند جامعه ایران به دلیل سابقه عدم بر خورداری ازاستانداردهای بهداشتی در طول تاریخ و هم چنین رویا رویی با جنگ تحمیلی در شرایطی به سر می برد که بیش از 10%جمعیت آنرا معلولین وجانبازان تشکیل می دهند ، که از اولیه ترین حقوق شهروندی محرومند .

متاسفیم که باید بگوییم ناهنجاری رفتاری که با معلولین ، درکشور ما وجود دارد ، در عقب افتاده ترین کشورها به چشم نمی خورد.

در حالیکه اخیرا کشور ما کنوانسیون حقوق معلولین را امضاء کرده وازاین جهت به تازگی به کشورهای متمدن ملحق شده ،ودر شرایطی که به تازگی گرامیداشت روز معلو لین را پشت سر گذاشته ایم ،در چنین شرایطی ارائه لایحه افزایش هزینه طرح ترافیک معلولین وجانبازان از سوی معاونت ترافیک شهرداری ، که در روزنامه کیهان مو رخه 25/9/88 به چاپ رسیده با روح کنوانسیون و این روزها تضاد آشکار دارد . (چه خوب بود این لایحه در روز معلولین تهیه و ارائه می شد.)

 برخود لازم می دانیم به جنا بعالی متذکر شویم ; وظیفه شورای محترم شهرها رعایت حقوق تمامی شهروندان بدون تبعیض و رعایت اصول انسانی و تصویب مصوبات جبران کننده ، در خصوص کسانی است، که به نحوی از حقوقی که عامه مردم بهره مندند ، محروم می باشند .

 

لذا از جنابعالی و سایر همکارانتان در شورای محترم شهر درخواست داریم:

 

1- به شهروندان معلول و جانباز به چشم شهروند درجه 2 نگریسته نشود.

 

2-به دلیل گرفتاری برخی ازخانواده ها به فرزندان معلول و بیماران صعب العلاج، که می بایست علاوه بر تحمل رنجهای معلولیت عزیزانشان ،گرفتاری تردد درمان آنها را نیز تحمل کنند ،چاره ای بیاندیشد تا بتوانند به سهولت از آرم ترافیک برخوردار شوند .

 

3- از آنجا که شورای شهرها هزینه های میلیاردی را برای سهولت و ارزان شدن تردد شهروندان تخصیص می دهند ، مشکلات و شئون معلولین و جانبازان رعایت شود ، واز دریافت وجه آرم ترافیک از این قشر از شهروندان خودداری گردد، چرا که ارائه خدمات به ایشان از وظایف اولیه شوراها می باشد.

 

4- درسیستم حمل ونقل عمومی بگو نه ای برنامه ریزی گردد، که معلولین و ناتوانان جسمی بتو انند به مانند سایر کشورها بصورت رایگان ازاین خدمات بهره مند شوند.

 

 

 

حسن ابوطالبی

 

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی


قرار بود مجلس مؤسسان باشید نه مجلس ایثارگران!؟

فاش نیوز - اگر آن چنان که دکتر دهقان – رئیس پیشین بنیاد شهید و مبدع مجلس ایثارگران – می گفت تشکیلات کنونی مجلس ایثارگران قرار است نقش "مجلس مؤسسان" را برای اداره آینده امور ایثارگران ایفاکند، شاید نحوه انتخاب اعضاء این مجلس- باتوجه به  فرآیند ناقص و غیردموکراتیک آن- قابل توجیه باشد چرا که فرض بر این است که بنیاد شهید به عنوان نهاد متولی امور ایثارگران این حق را داشته است تا با تکیه بر تجربیات عملی و نیز اطلاعاتی که از سوابق فکری، فرهنگی و اجرایی منتخبین – و یا به عبارت بهتر منتصبین – مجلس ایثارگران داشته، رأسأ و بدون طی مراحل یک انتخابات دموکراتیک، اعضای مؤسس را منصوب کند تا آنان با اتکاء به خرد جمعی و روی هم ریختن همه دستاوردهای عملی و نظری پیشینیان عرصه خدمت به پیشکسوتان جهاد و شهادت، پایه های تشکیل یک مجلس واقعی بر آمده از آراء آحاد جامعه ایثارگری را بنیان نهند، آن چنان که در قامت یک "مجلس مؤسسان واقعی" مقررات بنیادین تأسیس این مجلس، نحوه انتخاب اعضاء و چگونگی برگزاری انتخابات و نیز حدود اختیارات و میزان تأثیر مصوبات آن در عرصه تصمیم گیری و لزوم اجرای  مصوبات در سازمان اجرایی خدمت رسان به ایثارگران ( بنیاد شهید) را معلوم کند.

آن چه،اما، در طی چند ماه گذشته و در جریان تشکیل 3 اجلاس قبلی و نیز دستور کار اجلاس چهارم – که طی امروز و فردا در قم برگزار می شود- بر می آید حکایت از آن دارد که مجلس ایثارگران نه به عنوان "مجلس مؤسسان " – که انتصابی بودن اعضای آن قابل توجیه است- بلکه در قامت همان مجلس از جنس پارلمان که باید حتماً و حکما انتخابی از طرف جامعه هدف باشد، عمل کرده و می کند و از این رو تردید در حقانیت این مجلس در نزذ ایثارگران عزیز و نیز خدشه در نمایندگی داشتن اعضای محترم آن از سوی جامعه هدف، طبیعی ترین آثار مترتب بر تشکیل چنین اجلاسی خواهد بود.
خوب است اعضای محترم مجلس ایثارگران قبل از هر اقدام دیگری به فلسفه اصلی و اولیه تأسیس این نهاد- آن  چنان که رئیس پیشین و بنیانگذار این مجمع ادعا کرده است- توجه کرده و هر چه سریع تر سازو کار برگزاری یک انتحابات واقعی برای شکل گیری پارلمان ویژه ایثارگران را از طریق تصویب آیین نامه یا نظام نامه تشکیل مجلس ایثارگران تمهید نمایند.
و البته اگر عزیزان فعلی مجلس ایثارگران، از اساس منکر"شأن تأسیسی" نهاد مزبور در هیات و صورت کنونی آن باشند، مطلب دیگری است که در این صورت لازم است این مطلب را درهمین اجلاس چهارم که طی امروز و فردا درجریان است به صراحت به جامعه ایثارگری اعلام نمایند

حماسه حضور جانبازان و ایثارگران در جماران

امروز جانبازان و خانواده ایثارگران حماسه ای حضور آفریدند


حضور در حسینه جماران در اعتراض به اهانت کنندگان به ساحت امام راحل و اعلام دوباره بیعت با مقام معظم رهبری


با شعار


خمینی خمینی راهت ادامه دارد


خامنه ای خمینی دیگر است ، ولایتش ولایت حیدر است


گزارش کامل و قطعنامه در اینجا بخوانید


گزارش خبرگزاری حیات از این مراسم


گزارش سایت جماران


گزارش خبرگزاری فارس۱

گزارش خبرگزاری فارس۲



عکس های این مراسم:














بقیه عکس های در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

تجمع اعتراضی جانبازان و ایثارگران در حسینیه جماران


تجمع بزرگ جانبازان و ایثارگران


در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مبارک امام خمینی


سه شنبه ۱۳۸۸/۹/۲۴ ساعت ۹/۳۰ صبح حسینیه امام خمینی جماران 



بیانیه انجمن جانبازان در باره اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره)


بیانیه انجمن جانبازان در باره اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره)




بگزارش سایت انجمن جانبازان نخاعی:


انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانیه‏ای  اهانت به ساحت امام خمینی(ره) را محکوم کرد در این بیانیه آمده  است
گام به گام شکستن حریمها و حرمتها
 
جریان انتخابات دهم، جریانی قانونی و تمام شده است است و ایجاد شبهه تقلب از پیش از انتخابات نطفه توطئه ای بود که نوزاد نامشروع آن در مناسبتهای بعدی متولد شد.
اگر به صدر اسلام برگردیم ولایت حقه اهل بیت با آتش حسدورزان سوخت و جریان حسادت در طول تاریخ در هر نوبت، فرزندان نامشروع خود را به جامعه اسلامی وارد کرده.
ایجاد شبهه در مقدسات و اعتقادات و شکستن حرمتها و قلب ارزشها به ضد ارزش، حاصل فرزند نا مشروع حسد است.
کشتار بی رحمانه مسلمانان در گوشه گوشه جهان، و در یک کلام مسلمان کشی، توسط صهیونیستها و صهیونیست اسلامی، و تایید آن از سوی اذناب آنان در داخل کشور جمهوری اسلامی، و تبدیل شعارها و مناسبتهای ضد آمریکایی به شعارها و مناسبتهایی به نفع آن، قلب ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی است که نماد آن در شعارهایی که از حلقوم نجس طرفداران این جریان بیرون می آید، پیداست.
اگر به فرض محال سردمداران جریان سبز که از ابتداء نظاره گر حرمت شکنیهای گام به گام بوده اند، خود صحنه گردان نباشند، حداقل آنست که نه تنها حساب خود را از جریان انحرافی جدا نکرده اند بلکه با سکوت خود مهر تایید بر شکستن حریمها و حرمتها زده اند، و در آخرین حرمت شکنی خود خشم ملت مسلمان را برافروخته اند.
حال سوال باقی است که حد یقف سکوت مدعیان خط امام در مقابل این حرمت شکنی ها کجاست؟
انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

زریبافان جانبازان می توانند خودرو داخلی دریافت کنند

بدنبال امضای توافقنامه بین بنیاد و وزارت صنایع جانبازان        می توانند با واگذاری امتیاز واردات خودرو به وزارت صنایع از شرکت های خودرو ساز داخلی خودرو دریافت کنند  

  

 

 

بر اساس خبرهای دریافتی ، مهندس زریبافان در چند سفر استانی که اخیرا داشتند و در دیدار با چند تن از جانبازان در رابطه با مصوبه واردات خودرو اظهار داشتند  

 

که جانبازان کمی صبر کنند و از واگذاری امتیاز خود به دیگران خودداری نمایند. 

  

بر اساس این شنیده ها آقای زریبافان افزوده اند  

 

بنیاد شهید و امور ایثارگران توافقنامه ای با وزارت صنایع امضا کرده است که جانبازان می توانند در قبال واگذاری امتیاز واردات خودرو خود به وزرات صنایع از خودرو ساز داخلی خودرو مورد نظر خود را دریافت کند. 

 

بر مبنای این توافقنامه اگر قیمت خودرو بیش از امتیاز بود جانباز مابه التفاوت را واریز می کند  

 

و اگر قیمت خودرو دریافتی از قیمت امتیاز کمتر بود شرکت خودروساز به نحو مقتضی این کمبود را جبران می کند

 

(مثلا می تواند به جانباز سهام بدهد)  

 

آقای زریبافان اظهار امیدواری کرد این توافقنامه بزودی عملیاتی شود 

 

قابل ذکر است مجوز واردات خودرو همچنان باقی خواهد ماند و جانبازانی که تمایل ندارند امتیاز خود را به وزارت صنایع واگذار کنند می توانند خودرو مورد نظر خود را وارد کنند.  

 

همسران جانبازان ایثارگر واقعی هستند.

 

بگزارش گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی  

 

آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح نظرات خود در رابطه با همسران جانبازان اظهار داشتند 

  

 

همسران جانبازان نخاعی ایثارگر واقعی هستند که تصمیم گرفته اند به ایستند و این مشکلات را تحمل کنند 

 

بر اساس این گزارش آقای زریبافان با اشاره به زحمات و مشکلاتی که همسران جانبازان  بخصوص جانبازان نخاعی متحمل می شوند نیز گفتند همسران جانبازان نخاعی ایثارگر واقعی هستند که تصمیم گرفته اند به ایستند و این مشکلات را تحمل کنند. 

 

در این جلسه دو  پیشنهاد از طرف گروه پیگیری در رابطه با همسران جانبازان نخاعی بشرح زیر مطرح شد: 

 

1-  درخواست تامین بودجه برای اعزام همسران جانبازان نخاعی به سفر معنوی عمره 

2- درخواست قطع نشدن حق پرستاری جانبازان نخاعی پس از شهادت آنان و تداوم پرداخت آن به همسر جانباز شهید 

 

بنیاد شهید از همه تشکل های ایثارگری حمایت می کند

  

ما تشکل های ایثارگری را یک فرصت می دانیم و یک تهدید. 

 

آقای زریبافان در دیدار با اعضای گروه پیگیری ضمن بیان اینکه تشکل های ایثارگری را یک فرصت می دانیم و نه یک تهدید ، اعلام کردند ما از تشکل های ایثارگری حمایت و پشتیبانی می کنیم  

 

بگزارش سایت انجمن جانبازان نخاعی: 

 

زریبافان به تشریح دیدگاه های خود در باره تشکل های ایثارگری گفتند : ما تشکل های ایثارگری را یک فرصت می دانیم نه یک تهدید این تشکل ها می توانند بما در انجام وظیفه خدمتگزاری کمک کنند .هدف از تشکیل این تشکل ها ارتقای جایگاه جامعه ایثارگری است. و ما از تشکل های ایثارگری حمایت و پشتیبانی می کنیم

گروه های پیگیری می توانند دو کار عمده انجام دهند یکی اینکه ضعفهای تشکیلاتی و نقاط کور سیستم را بما بگویند دوم اینکه برای حل مشکلات بما راه کار نشان دهند. ما از این موضوع استقبال می کنیم.  

 

دیدار و جلسه گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی با رئیس بنیاد شهید

 

بگزارش سایت انجمن جانبازان نخاعی دیروز تعدادی از اعضای گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی  با مهندس زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور جانبازان دیدار و گفتگو کردند. 

در این جلسه حسین اسرافیلی دبیر گروه پیگیری ضمن بیان سوابق فعالیتهای این گروه ، با طرح برخی از درخواستها و مشکلات جانبازان خواست حل آنها توسط آقای زریبافان شد. 

 

مشروح این گزارش را در سایت انجمن جانبازان نخاعی بخواند.

مهم‌ترین مشکل جانبازان رعایت نشدن منزلت آنان در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی معصومی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: متاسفانه به جایگاه و منزلت اجتماعی جانبازان به طور کامل در جامعه عنایت نمی‌شود و اگر جایگاه معنوی و منزلت آنان در جامعه ارتقا یابد و به آن توجه شود، شان و منزلت مادی این قشر هم رعایت می‌شود. 
وی ادامه داد: به دلیل این مشکل و فقدان عنایت به جایگاه و منزلت جانبازان این قشر در بخش‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند


ادامه .....