روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

مربی نام آشنای بسکتبال با ویلجر جانبازان و معلولین برحمت ایزدی

سید مسعود میر هاشمی مربی نام آشنای بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین برحمت ایزدی پیوست. 

 

انالله و انا الیه راجعون  

 

 

با کمال تآسف و تآثر مطلع شدیم جناب آقای سید مسعود میرهاشمی مربی پرتلاش متعهد و دلسوز بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین بر اثر سکته قلبی برحمت ایزدی پیوست. 

 

سید مسعود میرهاشمی مربی پرتلاش و برحسته ورزش بسکتبال با ویلچیر بود که سالها در خدمت عزیران جانبازان و معلولین تلاش وافری برای ارتقای سطح توانمندی های ورزشی عزیزان جانباز و معلول در این رشته ورزشی داشت.  

 

این واقعه تاثر برانگیز را به جامعه ورزشی معلولین و جانبازان و به خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و آرزمند رحمت و مغفرت برای این عزیز از دست رفته می باشم.  

روحش شاد.

راه اندازی مرکز دریافت و ارسال پیامک انجمن جانبازان نخاعی

بگزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان  سامانه ارسال و دریافت پیامک انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان راه اندازی شد. 

بر اساس این گزارش از پس تمام پیامک های ارسالی از انجمن جانبازان نخاعی و گروه پیگیری با شماره  

 

30006469 

 

خدمت عزیزان جانبازان ارسال میشود و این عزیزان نیز می توانند با ارسال پیامک به این شماره انجمن را از نظرات خود مطلع نمایند.

ارسال وسایل بهداشتی با تاریخ مصرف گذشته برای جانبازان از سوی بنی

ارسال وسایل بهداشتی با تاریخ مصرف گذشته برای جانبازان از سوی بنیاد شهید.

  

بنیاد شهید (حداقل در تهران) در اقدامی عجیب و خلاف اصول بهداشتی و درمانی وسایل بهداشتی تاریخ گذشته را برای جانبازان ارسال کرده است.

بنیاد شهید (حداقل در تهران) در چند روز اخیر سهمیه نه ماهه وسایل بهداشتی جانبازان را یکجا برای جانبازان نیازمند این وسایل ارسال کرده و جالب است که در هنگام تحویل این وسایل به جانبازان گوشزد می شد این بسته را اول آن بسته ها را در مرحله بعد و دیگر بسته های بهداشتی را در مرحله سوم استفاده کنید.

اکثر دوستان جانبازی که   تماس گرفته اند تاکید داشتند بسیاری از این بسته ها تاریخ مصرفشان گذشته است . لذا بنابر اصول و قواعد بهداشتی و درمانی باید از مصرف آنها خوداری نمود .

 

ظاهرا که بنیاد شهید بخاطر عدم برنامه ریزی و مدیریت درست این وسایل بهداشتی در انبارش خاک می خورده برای اینکه زیر سوال نرود سریعا این وسایل بهداشتی را بصورت یکجا و در حد سهمیه نه ماهه برای جانبازان ارسال کرده است . تا این سوء مدیریت خود را بنوعی پرده پوشانی کند.

گویا مسئولین محترم بهداشت و درمان که علی الاصول درس خوانده پزشکی هستند به این نکته بهداشتی وقوف ندارند که استفاده از وسایل بهداشتی تاریخ گذشته خطرات بیماری های عفونی و میکروبی را در پی خواهد داشت.

یا با وقوف به این نکته مهم در کار خود اهمال کرده اند.

رئیس بنیاد شهیداستان تهران برای حل مشکل جانبازان به آسایشگاه اما

رئیس بنیاد شهیداستان تهران برای حل مشکل جانبازان به آسایشگاه امام رفت 

 

فاش نیوز: 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران شب گذشته دردیدار با جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره)مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرارداد.

بنا برگزارش رسیده "ابوالقاسم بابائیان" رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران استان تهران شب گذشته پس از اطلاع از مشکلات بوجود آمده برای جانبازان آسایشگاه امام خمینی به این آسایشگاه رفت و ضمن گفت وگو با جانبازان مشکلات ودغدغه های آنان را مورد بررسی قرار داد. 

 

ادامه مطلب ........

استمداد جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) ازرئیس بنیادشهید

فاش نیوز:

اخیرأ شرکت مخابرات با اجازه بنیاد اقدام به نصب آنتن تقویت کننده امواج موبایل در آسایشگاه جانبازان امام خمینی کرده است.

معلوم نیست بنیاد چگونه به خود اجازه داده است  درقبال دریافت وجه از مخابرات این تهدید را متوجه جسم رنجور جانبازان تحت حمایت خود کند؟!

زیان این امواج که  برهمگان روشن است پس می ماند پاسخ به این سوال که آیا این امواج سودی هم دارد گفت بله سود  دارد! سود ی معادل ماهانه یک میلیون تومان برای بنیاد شهید.(چه کم)

و بعد اینطور مطرح می گردید که بنیاد شهید برای تامین بخشی از بودجه آسایشگاه نیاز مبرم به این مبلغ دارد.

بسیار جای تاسف است  که باوجود اختصاص بودجه های موردنیاز که فقط به دلیل بی کفایتی در اختصاص آن ها درست مصزف نمی شود عده ای با این اعمال وتوجیهات به حیثیت نهاد مقدس نبیاد و جانبازان لطمه وارد می کنند.

ادامه مطلب ...

پیگیری سهمیه سوخت بنزین توسط انجمن جانبازان نخاعی


بگزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی


انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان بطور دائم سهمیه سوخت بنزین جانبازان را پیگیری می کند.


در همین رابطه در هفته گذشته آقایان حسن ابوطالبی رئیس و حسین اسرافیلی نائب رئیس انجمن جانبازان نخاعی ، براساس درخواست وقت قبلی که از سردار رویانیان کرده بودند توانستند با مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمل و نقل و سوخت کشور آقای تنا و آقای مهندس ربیعی معاون توسعه صنایع انرژی و سوخت این سازمان جلسه ای داشته باشند.

در این جلسه مسئولین انجمن نیاز و ضرورت تعجیل در تخصیص سهمیه سوخت جانبازان را به مسئولین گوشزد کردند.

مهندس ربیعی در پاسخ اظهار داشتند:

سهمیه سوخت جانبازان در سازمان به تصویب رسیده و به دولت نیز ابلاغ شده است ولیکن دولت ابلاغ ننموده است.


در پایان مقرر گردید مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمل و نقل و سوخت کشور در این رابطه یک پیگیری ویژه از هیئت دولت داشته باشند و نتیجه کار را سریعا باطلاع انجمن برسانند.

دبیر و مسئول جدید امور استانهای گروه پیگیری تعیین شد

طی حکمی از سوی مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی

آقای حسین اسرافیلی به سمت دبیر گروه پیگیری و مسئول امور استانهای گروه پیگیری منصوب شد.


بگزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان 

با تصویب هیات مدیره، مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی طی حکمی  آقای حسین اسرافیلی را به سمت دبیر گروه پیگیری و مسئول امور استانهای گروه پیگیری منصوب نمودند.



در این حکم آمده است:


برادر عزیز جناب آقای حسین اسرافیلی

سلام علیکم


با عنایت به حسن سابقه و تجارب پرتلاش و موفق جنابعالی در پیگیری امور جانبازان و سابقه مدیریت گروه پیگیری از بدو تاسیس و با توجه به ارتباط دوستانه و سازمانی با جانبازان و گروه های پیگیری استا‌ن ها و نظر به تصمیم هیات مدیره محترم انجمن، ضمن تشکر از خدمات برادر عزیز فاضل شایسته نیا بدینوسیله حضرتعالی را به مدت یکسال به دبیری گروه پیگیری و مسئول امور استان های جانبازان نخاعی منصوب می نمایم .

امید است تحت توجهات الهی و با همکاری همه عزیزان جانباز و گروههای پیگیری استانهادر انجام امور محوله موفق و موید باشید.


مدیر عامل انحمن جانبازان نخاعی ایرانیان


محمود غیاثی



اعتراف به فرمایشی بودن مجلس ایثارگران

فاش نیوز - دبیر تشکل موسوم به "مجلس ایثارگران" سرانجام با اذعان به بی اعتمادی ایثارگران به این تشکل از برگزاری انتخابات واقعی وسراسری تاپایان امسال خبرداد.

دبیر تشکل موسوم به مجلس ایثارگران با بیان این که در هشتمین جلسه شورای هماهنگی و نظارت مجلس ایثارگران، پیش‌نویس آیین‌نامه انتخابات مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت اظهار داشت: برگزاری این انتخابات، حس بی‌اعتمادی که بعد از برپایی دور نخست مجلس ایثارگران به وجود آمده بود را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

بنیاد شهید مقام برتر خدمت رسانی را کسب کرد!

بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقام برتر پنجمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی در حوزه" اصلاح الگوی مصرف" و استفاده از سیستم های نوین در خدمت رسانی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، این بنیاد براساس شاخص های انتخاب برترین ها براساس محورهای " پاسخگویی به مراجعین"، "پاسخگویی به رسانه ها"، و "اصلاح الگوی مصرف" و بررسی اقدامات مفید در راستای ارایه خدمت در سازمان ها توسط هیات علمی این جشنواره، برگزیده شده است


ادامه مطالب ...


راستی شما جانبازان و ایثارگران که جامعه هدف این سازمان هستید این موضوع را قبول دارید؟


شاید معیارها عوض شده و یا معنای کلمات تغییر یافته است؟

آیا این ضربه حیثیتی به جانبازان جبران شدنی است؟!

آیا این ضربه حیثیتی به جانبازان جبران شدنی است؟!


فاش نیوز:علی اکبر احمدیان جانباز نخاعی از مشهد


جانبازانی که به هر شکل مشکل حرکتی دارند یعنی آسیب و مجروحیت آنان نهایتاً منجر به عدم توانایی حرکتی گردیده است نیاز به ارائه خدماتی مانند تحویل خودرو مناسب رایگان برای جبران مشکل ایاب و ذهاب دارند . خودرویی مناسب و مطابق نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی . به همین سادگی . و ساده تر از آن نیز اینکه به همان دلایل سایر جانبازانی که علیرغم درصد بالای جانبازی خوشبختانه در ایاب و ذهاب مشکلی ندارند نباید خودرو رایگان را حق خود تصور کنند .

با کمال احترام برای جانبازان عزیز روشندل (نابینا) . آیا این عزیزان نیاز به خودرو اتوماتیک و مناسب دارند؟ مگر قادر به رانندگی هستند و ما نمیدانیم ؟

یا اینکه نیاز طبیعی جانباز غیر قادر به حرکت ، برای آنان تبدیل به یک خواست غیر طبیعی شده است ؟

و یا سایر گروههای جانبازی غیر نیازمند.

مسئولین و حتی گروههای جانبازی عدالت در ارائه خدمات به جانبازان را در مساوات در ارائه خدمات میبینند یعنی خدمت مساوی به نیازمند و غیرنیازمند.

در حالی که عدالت در خدمت یعنی جبران نیازهای اختصاصی جانبازان به میزان مساوی برای جانبازان با درصد مشابه. بگذریم .این نکته سر دراز دارد.

اگر مسئله فوق ابتدا در بین مسئولین و سپس ایثارگران فرهنگ سازی شود، تحویل خودرو به جانبازان زمین گیر ، تکلیف مسئولین میشود و نباید برای انجام  این وظیفه منتی بر سر جانبازان بگذارند.

و خودرویی با شرایط فوق را درب منزل آنان و با کمال احترام تقدیم کنند.

در حالی که این نیاز طبیعی با بدسلیقگی مسئولین و سیاسی کاری برخی و بدون محاسبه عواقب اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آن برای جامعه ایثارگری ، ابتدا تبدیل به تخفیف گمرکی واردات خودرو گردید و سپس برای تمام جانبازان از یک تا 70 درصد آزاد شد و بعد دوباره همگی بجز 70 درصد حذف شدند و بعد مجلس آنرا وتو کرد و حالا دوباره بحث خودروساز داخلی مطرح است و...

اگر خودرو نیاز جانباز است بایستی در کمال احترام و بر اساس قانونی مدون و در زمان مشخص در محل زندگی وی تحویل شود و سپس در مدت زمان معینی دوباره تبدیل به خودرو مناسب دیگری شود.

باز هم بهمین سادگی!!!

چرا نیاز جانباز را به درآمدهای وصول نشده خود (گمرک) حواله میدهید تا هم شر او را کم کنید و هم از جیب هزینه نکنید؟ چرا موجودی نقدی خود را برای کسانی که پایمردی آنان باعث رونق مقام و منسب شما شده است هزینه نمیکنید؟

حداقل ضربه ای که با این سوءمدیریت به حیثیت جانباز وارد شده  اینکه جامعه به آنان بعنوان فرصت طلب و سودجو و کاسب کار نگاه میکند و نمایندگی های خودروسازان و دلالان خودرو نیر آنان را طعمه ای چرب و شیرین تصور نموده و برایشان خوابها دیده اند.

بگذریم . ما که بیش از سی سال است با این سیاست های غلط خو گرفته ایم و بقول شاعر:

وفاکنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در طریقت ما کافریست رنجیدن

این چند صباح باقیمانده عمر را نیز در جبهه فرهنگی و اجتماعی و با جهاد اکبر سپری خواهیم نمود .برای تمامی ایثارگران آرزوی توفیق در این راه  را از خداوند متعال آرزو دارم.