روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

چگونه با افراد دارای معلولیت برخورد کنیم؟


برگرفته از سایت باور


شیوه ی برخورد با افردای که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند.

1. صندلی چرخ دار را تا زمانی که فرد، خودش نخواسته نگه ندارید یا هل ندهید. صندلی چرخ دار بخشی از فضای شخصی صاحب آن محسوب می شود.
2. برای صحبت کردن با شخصی که روی صندلی چرخ دار است مقابل چشمان فرد، نشسته یا بر روی زانوانتان قرار بگیرید.
3. پیش از اینکه شخص به محل دیدار با شما برسد، برای سهولت حرکت صندلی چرخ دار، مبلمان یا صندلی ها را جابه جا کنید.
4. شخص را در مورد محل قرار گرفتن توالت، تلفن و آبخوری ویژه ی معلولین راهنمایی کنید.
5. هنگامی که فرد دارای صندلی چرخ دار را در مسیری راهنمایی می کنید، مسائلی چون فاصله، شرایط آب و هوا و موانع فیزیکی (حصارها، پله ها، برآمدگی های شیب دار و...) را در نظر بگیرید.
ادامه مطلب ...

از ترحم تا حقوق


از ترحم تا حقوق
برگرفته از سایت باور

در روند تکامل مدل‌های برخورد با معلولان، براساس میزان اقدامات و فعالیت‌هایی که دولت‌ها و انجمن‌های غیردولتی انجام می‌دهند، قشر‌های مختلف جامعه مدلی را براساس اطلاعات و سطح آگاهی هنگام بر‌خورد با معلولان انتخاب می‌کنند.
 ممکن است فرد معلول با ترحم و دلسوزی‌ای روبه‌رو شود که در این حالت معلولیت عیب و نقص و ناتوانی در نظر گرفته می‌شود و آنان قربانیانی پنداشته می‌شوند که وضعیت‌شان فاجعه بار است. چنین طرز فکری ممکن است تا بدان جا پیش رود که خود معلول نیز پس از مدتی به چنین باوری برسد. این مدل که مدل ترحم آمیز نامیده می‌شود متأسفانه در بسیاری از فرهنگ‌ها و اقشار اجتماعی هنوز زنده و پویاست.

ادامه مطلب ...

حلول ماه مبارک رمضان ماه مبارک

حلول ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و عبادت ماه قرآن مبارکباد  

 

 

 

سلام بر رمضان

به سلام رمضان بر شده ام باز به بامی
ماه نو ! ماه نو! از مات درودی و سلامی

ماه نو! ماه نو! امسال به پیمانه چه داری؟
پیش از این از رمضانم نه می یی مانده نه جامی

ماه نو! ماه نو! امشب چه شب واقعه جوشی ست
چه شب واقعه جوشی! چه شب آینه فامی!

ماه نو! ماه نو! امسال مرا نور بیاموز
تو که در مهر امامی - تو که در سوز تمامی

ماه نو! در پی تفسیر نویی از رمضانم
روزه آن نیست که صبحی برسانیم به شامی

رمضان آمد و در سفره افطار و سحر نیست
نه تو را نان حلالی - نه مرا آب حرامی

در سلام رمضان کاش یکی آینه باشیم
آه - آیینه در آیینه - عجب حسن ختامی!

شاعر: علی‌رضا قزوه - شهریور 1387

مجمع عباسیون

از وبلاگ روزهای جانبازی 

 

 

من نمی گویم شن های ساحل نرم است، من می خواهم پاهایم این نرمی را حس کند.

گروه عباسیون تشکیل شده از یک عده جانباز و عده ای رزمندگان بسیجی 8 سال دفاع مقدس که به قول خودشان وبه تایید همه ی جانبازان، فقط عاشقی آنان را به این تشکیل این انجمن واداشته است. عزیزانی که هنوز حال وهوای دوران دفاع مقدس، در سرشان است وبه کسانی که مثل خودشان هستند عشق می ورزند. عزیزانی که به واسطه ی مدیریت خداپسندانه ای که دارند توانسته اند خود را وقف خدمت به جانبازان دیگر، با برپایی اردوهای فرهنگی و تفریحی برای دوستانشان بنمایند. و البته این گروه خود جوش، وابسته به هیچ ارگان دولتی مثل بنیاد یا جای دیگری نیست. و فقط  عشق به خداوند، و قصد خوشحال نمودن همرزمانشان آنان را، به انجام این کار ترغیب نموده است. این طور که من استنباط کردم، سرگروه این انجمن، جانباز بزرگوار قطع نخاعی است، به نام اقای مدنی، ودوستان دیگرشان مثل اقایان مومنی هادی،اسفندیاری و... کمک کار این عزیز هستند.(امیدوارم جناب مدنی عزیز اگر فرصت کردند این پست مرا بخوانند و هر مطلبی را که من احیانا اشتباه برداشت کرده ام تذکر دهند من آن را اصلاح می کنم. هدف من از نوشتن این مطالب تشکر عمیق از ایشان و دوستانشان است) 

 

درهمین رابطه بخوانید

ادامه مطلب ...

معرفی وبلاگ جانبازان - بنیش اجتماعی

معرفی وبلاگ بینش اجتماعی 

 

وبلاگ بینش اجتماعی توسط  برادر جانباز نخاعی علیرضا قاسم اویسی نوشته می شود. 

 

ایشان که دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی و محقق موسسه مطالعات و تحقیقات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. 

 

از دیدگاه جامعه شناسی به تحلیل مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه و بخصوص جامعه جانبازی می پردازد. 

 

برای ایشان در این راه آرزوی موفقیت داریم. 

 

یکی از نوشته های ایشان: 

 

 

حال با شناخت موقعیت دو جناح چپ و راست به سوال اصلی برمی گردیم. اینکه  جامعه جانبازان  و جایگاه آنان در این خصوص کجاست؟به نظر می رسد در این باب می توان جامعه جانبازان را به سه طیف عمده تقسیم بندی کرد:

1-  گروهی که متمایل به جناح چپ بوده و نسبت به عملکرد جناح راست دلخوشی چندانی ندارند اینان معتقدند جناح راست تا کنون توجهی جندانی به نیازها و کرامت جانبازان نداشتند چرا که آنان مدعیند ما خود در زمره ایثارگرانیم.  باز آموزی و باز تولید ارزش های دینی از جمله درخواست های اینان بوده و تعامل با غرب را مفید می دانند اقلیتی از جانبازان در این گروه قرار دارند.

2-  گروه دوم  که متمایل به جناح راست می باشند به جانبازان ارزشی معروفند اینان معتقد به  ارزش های اصیل دینی بوده و غالبا نسبت به جناح چپ انتقادات جدی دارند. لازم به ذکر است که طیف قابل توجهی از جانبازان در این قالب قرار می گیرند. از جمله ویژگی های این گروه می توان به پایین بودن سن، تحصیلات کمتر (به جز حوزویان)، و درامد پایین تر اشاره کرد.

 ۳-  گروه سوم جانبازانی هستند که در حالت برزخ و  بلاتکلیفی بسر می برند اینان جناح راست را به جهت عملکرد ضعیف و همچنین جناح چپ را به دلیل تضعیف ارزش های دینی مورد سرزنش قرار می دهند در نظر این طیف از جانبازان هیچ یک از این دو جناح ارزش حمایت ندارند و هر یک به دنبال منافع شخصی و یا گروهی خود می باشند باید گفت بنظر می رسد اکثریت جانبازان در زمره این گروه قرار دارند از خودبیگانگی، گوشه گیری، انزوا، و بحران هویت از جمله آسیب هایی است که این گروه را تهدید می کند.

نکته اخر اینکه واقعا جایگاه و پایگاه واقعی جانبازان به عنوان (قهرمانان ملی و دینی) در این آشفته بازار کجاست؟؟؟

 

برای خواندن متن کامل این نوشته اینجا کلیک کنید 

 

سهمیه بنزین جانبازان تا آخر ماه تخصیص می باید

فاش نیوز - سهمیه ویژه بنزین برای جانبازان پنجاه درصد به بالا تا یک ماه آینده اختصاص می یابد.
بنا بر خبر موثق رسیده از یک منبع آگاه به فاش نیوز ، بنابر تصمیم ستاد تبصره  13سوخت کشور تا یک ماه آینده سهمیه ویژه سوخت در نظر گرفته شده برای جانبازان بالای 50 درصد و جانبازانی که

دچار مشکلات جسمی - حرکتی هستند اختصاص می یابد.
بر اساس این گزارش ، این سهمیه برای جانبازان 70 درصد ساکن تهران روزانه 5 لیتر و ماهانه 150 لیتر در نظر گرفته شده است که بصورت 9 ماهه یکجا به آنان داده خواهد شد.
از آنجا که جانبازان ویلچری با درصدهای بالا برای تردد خود  درسطح شهر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و وسایل نقیله عمومی جهت تردد آنها مناسب سازی نشده است ، لذا نیاز این قشر از ایثارگران به استفاده از سهمیه ویژه ضروری به نظر می رسد.
لازم به ذکر است سهمیۀ بنزینی که پیشتر ، برای جانبازان با درصدهای جانبازی مختلف در نظر گرفته شده بود ، برای جانبازان بالای 70 درصد ساکن تهران روزانه 5 لیتر ، برای جانبازان بالای 70 درصد ساکن در سایر شهرها علاوه بر سهمیه موجود در کارت هوشمند سوخت خودرو روزانه 4 لیتر ، برای جانبازان بین 50 درصد تا 70 درصد روزانه 3 لیتر ، برای جانبازان بین 25 درصد تا 50 درصد روزانه 2 لیتر بوده است

دفتر رئیس بنیاد شهید را از ظفر به خیابان طالقانی انتقال یافت

خبرگزاری فارس: 

 

حسین گروسی نماینده شهریار و نائب رئیس فراکسیون شاهد مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: سه‌شنبه‌شب فراکسیون فرزندان شاهد با مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل دفتر وی در خیابان طالقانی دیدار داشت.
وی بنیاد شهید را نهادی دانست که برای حفظ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید پیشروترین و با انگیزه‌ترین افراد در آن مسئولیت بگیرند، افزود: آقای زریبافان که اخیرا طی حکمی از سوی رئیس جمهور به ریاست این نهاد منصوب شده، فردی با انگیزه و علاقمند به خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و این همان ویژگی‌هایی است که اعضای فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید داشتند.
گروسی ادامه داد: یکی از نکاتی که نظر اعضای فراکسیون را جلب کرد، عدم حضور زریبافان در ساختمان بنیاد شهید و ایثارگران واقع در خیابان ظفر است که در شمال شهر است و ایشان اعلام کرد به خاطر مشکل ایاب و ذهاب و دسترسی ایثارگران و خانواده شهدا، در این ساختمان حضور نمی‌یابد و دفترش را به خیابان طالقانی انتقال می‌دهد که این از خواسته‌های دیرینه جانبازان و خانواده معظم شهدا بوده است.
نائب رئیس فراکسیون شاهد مجلس تصریح کرد: رسیدگی به مسائل فرهنگی تحصیلی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء فرزندان شهدا در پست‌های مدیریتی بنیاد شهید که یکی از آرزوهای حضرت امام‌(ره) بود نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و قرار است اجرا شود.
این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون شاهد مجلس، گفت: فراکسیون شاهد یکی از موفقیت‌های دور هشتم مجلس است که 9 فرزند شهید توانستند به مجلس راه یابند و فراکسیون را راه‌اندازی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که این فراکسیون بتواند با همدلی و هماهنگی بین مجلس و دولت و خدمتگزاران صادق، بستر لازم را برای ارائه خدمت شایسته و در شأن خانواده شهدا و ایثارگران فراهم کند

زریبافان و خانه‌تکانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران

خبرگزاری فارس:  

 

مسلم است که جامعه بزرگ ایثارگری در پی این تغییر و تحولات به دنبال مدیریتی توانمند و متعهد است که بتواند بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بیش از 20 سال از پایان جنگ تحمیلی، انتظارات به حق این قشر را آن طور که شایسته شأن آنها است، پاسخ گوید.  

 

ادامه مطلب ...

شهادت سید الاسرای ایران

سرلشکر خلبان آزاده و جانباز 70% حسین لشکری به لقاء الله پیوست. 

 

 

 

اولین خلبانی که در روزهای اول جنگ اسیر شد و آخرین آزاده ای که از دست رژیم بعث آزاد شد 

 

روزنوشت های جانبازی شهادت این اسوه استقامت و آزادگی و جانباز سرافراز را به مقام معظم رهبری و خانواده این شهید و به همرزمان پر افتخارش در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت می گوید.  

 

 

 بیانات رهبر انقلاب در دیدار امیر خلبان شهید حسین لشگری 

  

زندگینامه سرلشکر خلبان آزاده "حسین لشگری

 نگاهی به زندگی سرلشکر خلبان آزاده "حسین لشگری  

 

خلبان لشگری الگویی برای جامعه و جوانان است