روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

مجلس ایثارگران مجلس واقعی ایثارگران نیست

فاش نیوز- زمزمه هایی به گوش می رسد که بنیاد پذیرفته است این مجلس، مجلس واقعی ایثارگران نیست و باید انتخاب اعضای آن را به انتخابات فراگیر جامعه ایثارگری واگذارد.

اخبار غیر رسمی منتشر شده درپایان اجلاس پنجم مجلس ایثارگران حکایت ا زآن را دارد که بنیاد شهید ا زنظر اولیه خود درباره  جایگاه مجلس فعلی عدول کرده و پذیرفته است که این مجلس نباید و نمی تواند به عنوان منتخبین جامعه ایثارگری تصمیم بگیرد.

جهت گیری جدید بنیاد وقتی ملموس تر می شود که به خروجی رسمی نتایج و مصوبات اجلاس پنجم مجلس موسوم به ایثارگران توجه شود؛ مصوباتی که به وضوح از دوگانگی در تصمیم ها حکایت می کند؛ از یک سواین مجلس به سیاق اجلاس های پیشین خود مصوباتی در زمینه های گوناگون امور ایثارگران از جمله طرح تشکیل صندوق ایثارگران، امکان استفاده از اماکن ورزشی برای خانواده ایثارگران و امثال آن دارد، و از دیگر سو در بیانیه رسمی هیات رییسه ازدولت تقاضا می شود هرچه سریع تر نسبت به تصویب اساسنامه مجلس اقدام کند که بایداین تقاضا را در جهت تسریع در تمهید و تدارک مقدمات برگزاری انتخابات تفسیر و تلقی کرد.

اگر چه انتظار جامعه ایثارگری از مجلس فعلی موسم به ایثارگران این بود که صریح تر و شفاف تر از آن چه در رسانه ها مطرح شد درباره جایگاه موقتی خود و تأکید بر انجام انتخابات موضع گیری کند، لیکن همین مقدار را باید به فال نیک گرفت و منتظر گام های بعدی برای اصلاح هر چه بیشتر مسیر حرکت مجلس به سمت اقدامات تأسیسی ماند.

ا زگوشه و کنار خبر می رسد برخی اعضای محترم مجلس موسوم به ایثارگران از تغییر موضع بنیاد ناراحت و دلخورند و معتقدند بنیاد نباید به علامت سئوال بزرگی که از سوی ایثارگران جلوی اعتبار و جایگاه مجلس فعلی قرار گرفته است مهر تأیید بزند. اما باید به این برادران عزیز یاد آور شد که بارکج هیچ گاه به مقصد نمی رسد و اکنون که مسئولان محترم بنیاد متوجه بنای ناصحیح این تشکیلات شده اند باید از آن استقبال کرد.

فراموش نکنیم ایده مجلس ایثارگران از جمله مطالبات دیرینه و برزمین مانده جامعه شریف ایثارگری بوده و هست و نباید با تصمیمات یک سویه دولتی و غیر مشارکت جویانه، این ایده مترقی و مفید به حال ایثارگران عزیز را به مذبح کشاند.

به عنوان اولین اقدام دراین حرکت اصلاحی پیشنهاد می شود متن اساسنامه پیشنهادی به دولت منتشر شود تا جامعه ایثارگری درجریان جزئیات برنامه ای که برای آینده مجلس ایثارگران درنظرگرفته شده است قراربگیرد.



در همین رابطه


تصریح زریبافان بر"مجلس مؤسسان"بودن مجلس موسوم به مجلس ایثارگران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد