روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

گلایه گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی از برخورد دوگانه مسئولان ب

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛
گلایه گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی از برخورد دوگانه مسئولان بنیاد شهید


خبرگزاری فارس: دبیر گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی گفت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را خادم خانواده شهدا و ایثارگران معرفی می‌کند اما معلوم نیست برخی معاونان ره به کجا می‌برند و به چه می‌اندیشند





حسین اسرافیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» با گلایه از تناقض در ادعاها و رفتار برخی مسئولان در خصوص جانبازان و ایثارگران گفت: متأسفانه تا خود پیگیر حل مشکلات نباشیم، مسئله‌ای رفع نمی‌شود و آنقدر باید پشت در اتاق مسئولان منتظر بمانیم تا جواب بگیریم.
نایب رئیس انجمن‌ جانبازان نخاعی ایرانیان ادامه داد: جانبازان و ایثارگران زمانی که مسئولیت و تکلیف برعهده‌شان بود، برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی بر اساس دستورات حضرت امام (رحمةالله‌علیه) پا به میدان گذاشتند و اکنون، این وظیفه مدیران جامعه است که پیگیر حل مشکلات آنها باشند.
اسرافیلی تأکید کرد: مسئولان کشور بعد از گذشت 20 سال از پایان دفاع مقدس تازه به فکر پیگیری برخی مسائل افتاده‌اند؛ همه به جانبازان ابراز ارادت می‌کنند اما در مرحله اجرا و عمل این ارادت‌ها فراموش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: البته ادعا نمی‌کنم کاری انجام نشده است ولی توان و ظرفیت کشور برای خدمات‌رسانی به ایثارگران بیشتر است.
دبیر گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی کل کشور با طرح این پرسش که آیا مسئولان به وظایف‌شان در خدمت‌رسانی به ایثارگران خوب عمل کرده‌اند یا خیر، تأکید کرد: البته جانبازان هیچ‌گاه توقعی بیش از آنچه که قوانین عنوان شده، ندارند چون با خداوند معامله کرده‌اند اما «مسئولیت» یک بدهکاری است که باید پرداخت شود.
اسرافیلی با گلایه از رفتار برخی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برخی مسئولان، علی‌رغم ادعایی که دارند در عمل با جانبازان و ایثارگران صادق نیستند.
وی ادامه داد: اواخر خرداد به دفتر معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران رفتم و از ایشان خواستم تا برای جلسه‌ای در دفتر معاونت یا مجمع جانبازان نخاعی ایرانیان قراری را تعیین کنند تا در ابتدای کار علاوه بر آشنایی با نقطه‌نظرات معاون جدید فرهنگی بنیاد شهید، مسائل و مشکلات فرهنگی پیش‌روی جامعه ایثارگری را بدون واسطه و شفاف به اطلاع او برسانیم.
این جانباز 70 درصد گفت: بعد از دو هفته پیگیری برگزاری جلسه از دفتر ایشان، گفتند تاریخ جلسه را فردا صبح اطلاع می‌دهیم که خبری نشد لذا 27 تیر مجدداً‌ به دفتر ایشان مراجعه کردم و بعد از گفت‌وگوی سرپایی با معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایشان از دفتر خواستند که وقت ملاقاتی تعیین شود و دو روز بعد از دفتر ایشان تماس گرفته و قرار جلسه را برای 3 مرداد تعیین کردند.
اسرافیلی ادامه داد: روز جلسه، بنده به همراه 13 نفر از جانبازان قطع نخاع عضو مجمع، رأس ساعت 14 منتظر جناب مؤمنین بودیم؛ دفتر معاونت فرهنگی نیز اعلام کرد که جناب مؤمنین تا 5 دقیقه دیگر می‌رسد و ما همچنان منتظر ایشان بودیم تا ساعت از 15:30 گذشت.
وی افزود: با دفتر معاونت تماس گرفتیم و علت را جویا شدیم و پاسخ شنیدیم که «آقای دکتر با راننده به خیابان مقدس اردبیلی،‌خیابان فرخ آمده‌ بودند اما پژوهشکده (مجمع جانبازان نخاعی) را پیدا نکردند»؛ در حالی که پژوهشکده در همان خیابان فرخ و با چندین بنر از فاصله دور نیز قابل رویت است.
اسرافیلی بیان داشت: آیا این اقدام معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران توهین به جانبازان نیست که 13 جانباز قطع نخاع بعد از هفته‌ها پیگیری و تماس تلفنی 4 ساعت منتظر مدیری شوند که همه هم‌ و غمش باید رسیدگی به مسائل آنها و شنیدن حرف‌‌هایشان باشد؛ واقعاً اگر برای آقای مؤمنین دیدار با جانبازان اهمیت و اولویت ندارد،‌ اولویت برنامه‌های ایشان چیست.
این جانباز 70 درصد اظهار داشت: سؤال اینجاست که جناب مؤمنین بدون ارتباط مستقیم و نشنیدن سخنان و درد دل‌های جانبازان و از نزدیک با مشکلات جامعه ایثارگری آشنا نشدن، چگونه می‌تواند برنامه‌های کاری‌ خود را دقیق طراحی کند و هدف‌گذاری درستی داشته باشد.
وی ادامه داد: آیا معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند بدون مشورت با ایثارگران و جانبازان برای این قشر برنامه‌های فرهنگی مناسب و هدفمند طراحی کند تا به معنای حقیقی کلمه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد.
اسرافیلی گفت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را خادم خانواده شهدا و ایثارگران معرفی می‌کند اما معلوم نیست برخی معاونان ره به کجا می‌برند و به چه می‌اندیشند.
نایب رئیس انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان تأکید کرد: جانبازان نخاعی عضو این مجمع در انتظار پاسخ مناسبی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.


نظرات 1 + ارسال نظر
پارسا چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ق.ظ

با سلام خدمت آقای اسرافیلی عزیز
این برخوردها جدید نیست /
متاسفانه روز به روز هم رو به تزاید است
فکر میکنم در این زمینه کمبود قانون داریم و جهت برخورد با هتاکین به ارزشهای انقلاب در هر رده و پست سازمانی که باشند نیاز به یک قانون لازم الجرا میباشد امید که روز شاهد رشد و بالندگی مسوولین نظاممان باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد